شهید صیاد شیرازی فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند زد
تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند بزند و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» روز یکشنبه در جمع کارکنان این سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی این مطلب را عنوان کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را یکی از مردان مخلص خدا، انسانی مومن و متدین، نظامی شجاع و وارسته و فرمانده دلاور میدان های نبرد حق علیه باطل معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام نقش محوری در دوران انقلاب و دفاع مقدس بویژه در پاکسازی مناطق غرب کشور مانند کردستان و آذربایجان غربی به عنوان فرمانده آن مناطق ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش به خصوصیات شخصیتی و ولایت مداری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: مجموع ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام باعث شد تا بنی صدر او را از کار و مسوولیتی که داشت برکنار کنند، اما بعد از خلع بنی صدر، شهید صیاد به دلیل همان ویژگی ها و با حکم امام راحل به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شد و توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند زده و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی، به تمام ارتشیان و با بیان اینکه این روز یکی از یادگاران امام راحل(ره) است، ادامه داد: اول انقلاب دشمنان شعار «ارتش آمریکایی منحل باید گردد و ارتش خلقی ایجاد باید گردد» را با قصد خلع سلاح انقلاب مطرح می کردند، اما امام خمینی(ره) ارتش و بدنه آن را خوب می شناختند، بدنه ای که شهدای گرانقدری همچون شهید ستاری، شهید نامجو، شهید بابایی و دیگر شهدا و افسران غیرتمند جوان و درجه داران با ایمان و سربازان وفادار به کشور را در خود داشت.

آل هاشم ادامه داد: ارتش به انقلاب پیوند خورده بود و در طول دفاع مقدس خود را نشان داد و باعث شد تا امام (ره) درآخرین پیام خود قبل از ارتحالشان که در 29 فروردین 68 صادر فرموندند، از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخاری برای ارتش است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و گرامیداشت یاد و خاطره وی، شهید سیدمرتضی آوینی را شهید هنر نامید و تصریح کرد، به روح بلند این شهید که سالروز شهادتش به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده درود می فرستیم.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: