شکارچیان محیط‌ بان را زیر گرفتند
تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچیان، سرباز محیط‌بان «دنا» را با «خودرو» زیر گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، پارک ملی دنا و محیط‌بان‌هایش گویا قرار نیست رنگ و روی آسایش را ببینند. در جدیدترین رویداد در این پارک ملی چند شب پیش تعدادی شکارچی غیرمجاز که با یک خودرو سمند به منطقه وارد شده بودند یک محیط‌بان را زیر گرفتند.

در این حادثه محیط‌بان، سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شد. این خبر را پرویز آنت مسوول محیط‌بانی پارک ملی دنا در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد.

آنت همچنین تاکید کرد: پس از این حادثه سرباز محیط‌بان، احمد پایه‌گذار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل شده و به دلیل آسیب جدی و شکستگی استخوان، از ناحیه پای راست تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون پس از عمل جراحی و قراردادن پلاتین تحت مراقبت‌های پزشکی است.

در همین رابطه همچنین پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست نیز نوشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی دنا، اکیپی از محیط‌بانان عازم منطقه مذکور شده و به جست‌وجو پرداختند.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این رابطه گفت: ماموران در ساعت دو بامداد در یکی از جاده‌های فرعی به یک خودرو سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

جمشید عبدی‌پور افزود: زمانی‌که محیط‌بانان قصد بازرسی از افراد مشکوک را داشتند چند خودرو دیگر نیز به متخلفان ملحق شده و یکی از خودروها با سرعت سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار را زیر گرفته و با وجود شلیک هوایی و صدور فرمان ایست توسط ماموران، از محل متواری می‌شوند.

جمشید عبدی‌پور افزود: با کمک نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در جریان است ولی تاکنون ردی از مجرمان به دست نیامده است. 

منطقه حفاظت‌شده دنا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد، این منطقه به علت تنوع زیستی قابل‌توجه از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده است.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: