پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا
تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه در پیام نوروزی به مردم و مسوولان ایران از آن ها دعوت کرد تا ˈشروعی دوبارهˈ در روابط ایران و آمریکا رقم زده و به حدود سی سال دشمنی میان دو کشور خاتمه داده شود.

 

 

اوباما در پیام نوروزی خود در یوتیوب که در رسانه های جهان منتشر شد گفت که می خواهد به طور مستقیم با مردم ایران و رهبران جمهوری اسلامی ایران صحبت کند.

وی گفت با این کار او قصد دارد آشکارا نشان دهد که خواهان برقراری روابط سازنده میان ایران و آمریکا است.

اوباما افزود: این نوروز می تواند نه فقط آغاز یک سال جدید که فصلی جدید برای ایران و نقش آفرینی ایران در جهان باشد.

رییس جمهوری آمریکاخطاب به ایرانیان گفت: حدود سه دهه است که روابط میان کشورهای ما با دشواری و تنش همراه بوده است. اما تعطیلات نوروز به ما یادآوری می کند که همه انسان هستیم و به هم پیوسته ایم.

اوباما گفت که در این شروع تازه با تهدید به پیش نخواهیم رفت بلکه در عوض دنبال دوستی و رابطه خواهیم بود که امری قرین صداقت و متضمن احترام متقابل است.

اوباما گفت پیشرفت دیپلماتیک واقعی در سال جدید می تواند در سال های آینده فرصت ها و موفقیت های جدیدی را برای ایرانیان همراه بیاورد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ گفت که سال گذشته مردم ایران صدای خود را با انتخاب حسن روحانی رساندند.

وی گفت: دولت من امروز متعهد به دیپلماسی است و می خواهد با این روش همه مسائل گذشته را حل کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مردم ایران را دارای پیشینه تمدنی در فرهنگ و هنر و علم و فناوری جهان خواند و نسبت به حل اختلاف نظرها با ایران،به ویژه بر سر برنامه هسته ای اظهار امیدواری کرد.

باراک اوباما گفت که ˈتوهمی نداردˈ که حل اختلاف نظرها با ایران دشوار است، اما تاکید کرد که به پیشبرد دیپلماسی پایبند است، چرا که معتقد است امکان رسیدن به یک راه حل عملی فراهم است.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: