امام جمعه موقت قزوین: استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت نکند
تاريخ : 16 / 12 / 1392برچسب:, | 4:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت قزوین:
استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت نکند

 

 

 

 
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایلنا: استاندار قزوین گفت: نباید استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت کند چراکه امور نماز جمعه در حیطه وظایف ایشان نیست و من از موضع خطیب موقت جمعه و امر به معروف و نهی از منکر و از طرف نمازگزاران به استاندار قزوین می‌گویم که حق دخالت در نماز جمعه را ندارید.

به گزارش خبرگزاری"ایلنا" از قزوین؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی(ص) خطاب به استاندار افزود: اگر شما به عنوان مسئول ارشد دولت به مشکلات و مسائل مردم پرداخته و در خصوص آن‌ها فکری کنید دیگر وقتی نخواهد ماند که در امور نماز جمعه دخالت کرده و از حیطه وظایف خود خارج شوید.

وی با اعلام اینکه البته باید گفت که بخشی از امور نماز جمعه به شما ارتباط پیدا می‌کند که آن هم فراهم‌سازی مصلی نماز جمعه و ایجاد رفاه و آسایش مردم برای اقامه نماز جمعه است، ادامه داد: دخالت در امور نماز جمعه در حیطه وظایف استاندار نیست.

مدرس عالی حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه استاندار قزوین حق دخالت در امور نماز جمعه را ندارد، افزود: مسئول ارشد دولت در استان وظیفه دارد برای بیکاران اشتغال ایجاد کرده و مایحتاج مردم را تأمین کند و برای کسانی که فاقد مسکن هستند، مسکن ایجاد کند و معیشت مردم را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه موقت قزوین با اظهار اینکه ائمه جمعه وامدار هیچ دولتی نیستند، افزود: اگر مسئولان به آرشیو خطبه‌های نماز جمعه مراجعه کنند متوجه خواهند شد که در هر زمانی که عملکرد دولت‌ها مورد نقد بوده، این نقدها در خطبه‌های نماز جمعه بازگو شده است.

عابدینی با اعلام اینکه اگر کسی بگوید که در دولت احمدی‌نژاد نقدی در خطبه‌های نماز جمعه نشده و امروز دولت مورد نقد واقع می‌شود، بدون سند صحبت کرده و از روی بی‌اطلاعی بوده است، افزود: ائمه جمعه در برابر امور خلافی که در جامعه انجام می‌پذیرد نمی‌توانند سکوت پیشه کنند و آن‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند اما هیچگاه نقد را با توهین پاسخ نمی‌دهند و این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه من از موضع امر به معروف و نهی از منکر و نماز جمعه صحبت می‌کنم، بیان کرد: آقای استاندار حیطه وظایف شما تأمین آب و نان نیازمندان است، تأمین مسکن، ازدواج جوانان، فراهم آوردن آب و نان نیازمندان و مشکلات درمانی در حیطه وظایف شما است که به آن اهمیت می‌دهید.

شایان ذکر است؛ یک ماه پیش در پی انتقاد حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین از عملکرد دولت جدید با واکنش رسمی مرتضی روزبه استاندار قزوین مواجه شد که موجب تجمع یک صدنفری از طرفداران امام جمعه موقت در جلوی استانداری و صدور بیاینه از سوی طرفداران طرفین گردید  و در آن موقع با دخالت آیت اله باریک بین امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان احساس می شد این موضوع تمام شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: