رئیس پلیس فتا هشدار داد: مراقب تلفن‌های منشی‌دار خود باشید
تاريخ : 14 / 12 / 1392برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی تلفن‌های منشی دار نگهداری نکنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی صبح امروز با اعلام این خبر گفت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت رو به جلوی آن، شاهد مزایای آن در زندگی روزمره هستیم اما این پیشرفت‌ها، آسیب‌ها و معایبی را نیز با خود به همراه دارند.
وی افزود: یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد ورود تنوع زیادی در بازار عرضه آن هستیم، تلفن‌های ثابت است. نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج دارای پیغام‌گیر هستند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در این تلفن‌ها برنامه‌ای تنظیم شده که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق کد تلفن خود را وارد و پس از برقراری ارتباط قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود باشید.
وی همچنین بیان داشت: بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی‌دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را روی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره‌برداری کنند، یک آسیب جدی است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه‌اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: