نقشه برداری سه بعدی با تلفن همراه
تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 8:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 گوگل گوشی همراهی ساخته است که با تعبیه حسگرهای ویژه ای در آن تصاویر می تواند تصاویر سه بعدی از محیط اطراف تهیه کند.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا  ، در این پروژه که تانگو نام گرفته این شرکت یک گوشی هوشمند 5 اینچی را به حسگرهای سه بعدی برای دنبال کردن حرکات و موضوعات قابل مشاهده و نقشه برداری از آنها مجهز کرده است.
 
در این گوشی پردازنده ویژه ای به کار گرفته شده که اجازه ثبت حرکات پیشرفته و عمق بخشیدن به حرکات، مسیر یابی حرکتی و هر نوع ردیابی را بدون مصرف انرژی بالا محقق می کند.
 
این گوشی که به صورت نمونه اولیه ساخته شده، از امروز در اختیار تعداد محدودی از توسعه دهندگان و محققان این عرصه قرار گرفت تا اشکالات آن را بررسی کنند.
 
جانی لی رهبر تیم ای تی ای پی (Advanced Technology and Projects ) گوگل می گوید : این موبایل با توانایی بالایی در ادراک فضا و حجم و حرکت، تجربه ای جدید را به صاحب خود می دهد.
 
برنامه هایی که نیاز به قابلیت های بالای ناوبری داخلی دارند اما به نظر می رسد هدف اصلی این پروژه توانایی در نقشه برداری دقیق از اطلاعات پیرامونی ، از طریق تلفن همراه است.
 
امکان بهبود توانایی نابینایان و کم بینایان در مسیر یابی یا استفاده از این فناوری در خودرو های بدون سرنشین جزو اهداف تیم طراحی تانگو اعلام شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: