نرخ سود 6 ماهه اوراق مشارکت 23 درصد تعیین شد
تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرخ سود 6 ماهه اوراق مشارکت 23 درصد تعیین شد
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیم این بانک، نرخ سود اوراق مشارکت برای یک دوره 6 ماهه 23 درصد درنظر گرفته شد، این در حالی است که پیش از این، نرخ سود اوراق مشارکت 20 درصد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد، گفت: از شنبه هفته آینده اوراق مشارکت منتشر شده بانک مرکزی در سه بانک تجارت، ملت و صادرات به مدت 6 روز کاری با این نرخ به خریداران عرضه خواهد شد.

وی افزود: این اوراق شش ماهه و با دو برگه سه ماهه علی الحساب با نرخ سود مبنای 23 درصد خواهد بود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در صورتی که خریداران مایل به فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی پیش از سررسید باشند، از نرخ سود روزشمار 20 درصد برخوردار خواهند شد.

وی افزود: معادل 3 هزار میلیارد تومان از روز شنبه هفته آینده اوراق مشارکت به خریداران عرضه خواهد شد، ضمن اینکه میزان اوراق مشارکت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

میرمحمدصادقی تأکید کرد: بانک مرکزی بازخرید و پرداخت اصل و سود اعلام شده را تضمین می کند و سود اوراق نیز در بانکهای عامل پرداخت می شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در توصیه به مردم گفت: اگر منابع مازادی دارید با توجه به نرخ تعیین شده خریداری اوراق را در اولویت خود قرار دهید و ما امیدواریم با اعتمادی که مردم به بانک مرکزی دارند، از این اوراق استقبال خوبی شود.

وی، میزان انتشار اوراق را در سال گذشته، 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی 50 درصد اوراق خود را به فروش رساند و انتظار نمی رود که با توجه به نرخ روزشمار سود اوراق مشارکتی امسال که 20 درصد است جابجایی خاصی در سرمایه گذاران اوراق مشارکت پارسال و امسال صورت گیرد.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه بانک‌ها کماکان از خرید اوراق منع هستند، اظهارداشت: البته این موضوع درباره بانکهای عامل بسته به میزان تقاضا تعیین تکلیف می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره موارد استفاده از نقدینگی حاصل از فروش اوراق بانک مرکزی گفت: منابع حاصل در فعالیت‌های داخلی و بین المللی بانک مرکزی ، سپرده گذاری و بازار بین بانکی صرف خواهد شد.

وی افزود : فروش اوراق مشارکت همچنین موجب جمع آوری نقدینگی و تسریع در اجرای سیاستهای دولت برای کاهش نرخ تورم خواهد شد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: