تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ادامه پیدا می‌کند
تاريخ : 1 / 11 / 1392برچسب:, | 10:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام‌ها در آموزش و پرورش از این پس به صورت بومی‌گزینی خواهد بود تا نیرو در مناطق ماندگار باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌اصغر فانی در نشست دانشجویان پردیس‌های شهید باهنر و خواجه نصیرالدین طوسی کرمان گفت: 58 هزار معلم مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد که در مقابل 50 هزار نیرو نیز کمبود است و این به دلیل بی‌ضابطه بودن استخدام‌ها و جذب نیروست.

وی موضوع انحلال دانشگاه فرهنگیان را تکذیب کرد و گفت: این موضوع از طریق برخی رسانه‌ها منتشر شده است و به هیچ‌وجه واقعیت ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه بی‌رویه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی باعث کم شدن انگیزه دانش‌آموزان و معلمان مدارس عادی شده و ما 2 مطلب را در این زمینه پیگیری می‌کنیم که آیا تعداد تنوع در این مدارس به صلاح است یا این تعداد مدارس با تعداد دانش‌آموزان متناسب است، سپس در این باره تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در جمع فرهنگیان کرمان افزود: برای توازن بین ساعات حضور دانش‌آموز، میزان یادگیری، محتوای درسی و اهداف آموزش و پرورش، لازم است تا تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس باقی بماند.

فانی گفت: این وزارت خانه پژوهش‌هایی را در این زمینه برای بهتر شدن کیفیت آموزشی انجام می‌دهد. وی افزود: این تعطیلی باعث شد که در بعضی از دبیرستان‌ها ساعات درس از 6 ساعت به 8 ساعت تغییر کند، که این تغییر منجر به خستگی دانش‌آموزان و ضربه زدن به کیفیت آموزش شده است.

وزیر آموزش و پرورش از وجود 6 هزار پروژه نیمه‌ تمام در آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد شده است که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط خیرین انجام شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: