حرکت کاروان پیاده روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) به حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دین و اندیشه
حرکت کاروان پیاده روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) به حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
بعد از چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدایی صبح در سرمای روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد میدان امام حسین(ع)شده و حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه در کربلا نیستیم تا کاروان اسرا را با گریه ها و ناله های خویش استقبال کنیم و تسلیت گوئیم، اما دلهای کربلایی مان را به سوی کربلایی در شهر خویش می کشانیم.

چند سالی است که سنت حسنه زیارت اربعین حسینی(ع)، سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا با پای پیاده روانه کربلا می کند و خوشا به حال قطره هایی که از ایران به این دریای بیکران در کربلا می پیوندند. اما چگونه است حال بازماندگان و جاماندگانی که توفیق همراهی کاروان حضرت اباعبدالله(ع) را نداشته اند؟

چه زیباست خروش سیل عشاق حسینی(ع) در تهران که «لبیک یا حسین» گویان و اشک ریزان سوی «کربلای تهران» یعنی حرم ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روانه اند. آری! از جای جای شهرمان به قصد همراهی، همنوایی و همگامی با زائران کربلای حسینی(ع) با پای پیاده به سوی «قبله تهران» یعنی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رهسپار خواهیم شد.

پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی حرکت کاملاً خودجوش و مردمی است. افراد می توانند به صورت فردی یا در قالب هیئات مذهبی از هر کجای تهران به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم حرکت نمایند. زیارت حرم با صفای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مورد تأکید و توجه بوده است، در روایتی از امام هادی(ع) آمده است که هرکس قبر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت کند، خدای متعال بهشت را به او پاداش می دهد!

همچنین در نقل دیگری آمده است که مردی از اهل ری، خدمت امام هادی(ع) رسید اما از او پرسید: کجا بودی؟ گفت: به زیارت سیدالشهدا (ع) رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که قبر عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی، گویا حسین بن علی(ع) را زیارت کرده ای.

 بعد از چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدایی صبح در سرمای روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد میدان امام حسین(ع) می شوند. برخی با خانواده و حتی فرزندان کوچک و خردسال خود آمدند تا حسینی بودن را به آنها بیاموزند.

تجمع عزاداران سیاه پوش با پرچم و تصاویر عاشورایی همراه است و جمعیت با لبیک یا حسین(ع) گویان و با چشمهای اشک آلود در حال حرکت به سوی میدان شهدا هستند. 

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده عزاداران ساعت 8:20 از میدان خراسان، ساعت 9 از میدان شوش و ساعت 11 از سه راه ورامین عبور می کنند و ساعت 11:15 به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) می رسند.

قرائت زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر اربعین (دوشنبه دوم دی ماه) در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: