صدور کارت‌ملی هوشمند ازسال93
تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 6:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال 93 کارت هوشمند ملی برای تمامی آحاد کشور صادر می‌شود و تاکنون نیز یکصد هزار کارت در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز، حمید پارسایی در گفت‌وگو با فارس، درباره صدور کارت هوشمند ملی برای آحاد جامعه اظهار داشت: مراحل اجرایی کارت هوشمند ملی از اواخر سال گذشته آغاز و به صورت پایلوت در چند شهرستان از جمله قم راه‌اندازی شد.

 
وی ادامه داد: تاکنون در تعدادی از استان‌های کشور صدور کارت هوشمند ملی اجرایی شده است و بنا داریم تا پایان سال تمامی ادارات ثبت‌احوال کشور زیر بار صدور کارت هوشمند ملی بروند.
 
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: از سال 93 کارت هوشمند ملی برای تمامی آحاد کشور صادر می‌شود و تاکنون نیز یکصد هزار کارت در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
پارسایی درباره تجمیع کارت هوشمند ملی و شناسنامه مکانیزه اظهار داشت: این دو باید تجمیع شوند و به دلیل تفاوت زمانی که بین راه‌اندازی دو پروژه بوده است این اتفاق رخ داده و به محض اینکه کارت هوشمند ملی فراگیر شود شناسنامه‌های مکانیزه در دل کارت هوشمند ملی ادغام می‌شود.
 
وی افزود: براساس قانون تمامی آحاد مردم حتی افرادی که زیر 15 سال سن دارند نیز باید از کارت هوشمند ملی بهره‌مند شوند.
 
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: از مزیت‌های این کار اثر‌انگشت، امضاء الکترونیکی و استفاده از بعضی از خدمات آنلاین است.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: