روز طلایی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
تاريخ : 14 / 9 / 1392برچسب:, | 6:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سومین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات با کسب چهار مدال طلا ، یک مدال نقره و یک برنز در بخش مردان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رقابتهای امروز( پنج شنبه)، در رده سنی بزرگسالان در دوبی برگزار شد که در بخش مردان تیم ایران به چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 60 کیلوگرم هامون درفشی پور مقابل نمایندگان عراق و هند با نتایج 9 بر یک و 8 بر صفر، مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 5 بر 4 پیروز و راهی دیدار پایانی شد. وی در فینال با کومیته کای عربستان روبرو شد و در حالی که مبارزه تا یک دقیقه پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می شد، این نماینده ایران بود که با ارائه تکنیک های مختلف به پیروزی 6 بر یک رسید.

در وزن منهای 55 کیلوگرم مجید حسن نیا در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف قطری گذشت، در دیدار دوم هم با همین نتیجه حریف اردنی را درهم کوبید، در مبارزه سوم مقابل نماینده هنگ کنگ درحالی که یک بر صفر عقب بود 9 بر یک به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد.وی در دیدار پایانی به مصاف نماینده عربستان رفت که در وقت قانونی دو مبارزبه تساوی یک بر یک رسیدند اما داوران نماینده ایران را پیروز اعلام کردند و حسن نیا هم طلایی شد

بهمن عسگری که با برتری مقتدرانه مقابل نمایندگان تاجیکستان، اردن و چین تایپه به دیدار نهایی وزن منهای 75 کیلوگرم دست یافته بود در آخرین گام با نتیجه 9 بر صفر حریف کویتی را شکست داد و طلایی شد

در وزن به اضافه 84 کیلوگرم مردان سجاد گنج زاده پس از برتری مقابل نمایندگان نپال و ماکائو، در دیدار نیمه نهایی مقابل حریفی از کویته 6 بر صفر پیروز شد تا در فینال برابر کاراته کایی از ژاپن قرار بگیرد. وی در این مبارزه د ر حالی که 8 بر یک از این حریف عقب بود با ارائه مبارزه ای خوب به برتری 14 بر 12 دست یافت و طلایی شد.

در وزن منهای 84 کیلوگرم مردان ذبیح اله پورشیب ابتدا 8 بر صفر حریف هندی را مغلوب کرد و در دومین مبارزه در برابر حریفی از قزاقستان در حالی که 2 بر صفر عقب بود با حملات متعدد توانست 4 امتیاز کسب کند و راهی دور نیمه نهایی شود.پور شیب در نیمه نهایی نماینده عراق را 7 بر صفر مغلوب کرد و برای کسب مدال طلا به مصاف آراگای ژاپنی نایب قهرمان جهان و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و نقره گرفت.

سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان در نخستین گام نماینده عراق را 9 بر 3 شکست داد، او در حالی که از ناحیه انگشت دست راست دچار مصدومیت شده بود مقابل نماینده عربستان دارنده مدال طلای بازیهای کشورهای اسلامی 8 بر 2 پیروز شد و در سومین مبارزه خود به مصاف حریف قزاقستانی قهرمان سال 2012 مسابقات آسیایی ازبکستان رفت و یک بر صفر نتیجه را واگذارکرد تا در گروه بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد.در این گروه احمدی در مبارزه نخست مقابل حریفی از ویتنام قرار گرفت و 6 بر 2 به برتری رسید او در مبارزه دوم هم کاراته کایی از اردن را 8 بر 4 شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

کومیته کاهای بزرگسالان ایران در مجموع مردان و زنان امروز به 5 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز دست یافتند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: