رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: قدرت دریایی ایران یکی از مولفه های قدرت ملی است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران- ایرنا- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: قدرت دریایی ایران اسلامی یکی از مولفه های قدرت ملی است و در این میان نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت و منافع ملی بسیار مهم و ستودنی است.

 

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  از   روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد علی آل هاشم» در جمع فرماندهان و مسئولان نیرویی دریایی با بیان این مطلب، اهمیت دریا و نقش آن در توسعه جوامع از گذشته تاکنون را مورد تاکید قرار داد.

آل هاشم اظهار داشت: نقش دریا و آب های آزاد در جهت تأمین نیازها، منافع و توسعه دامنه نفوذ کشورها، نقشی انکارناپذیر است.

وی با بیان این که امروز دریا برای ملت ها عامل حیات و امنیت است تصریح کرد: هیچ کشور ساحلی وجود ندارد که منافعی در دریا نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به اهمیت دریا در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای محصور در خشکی به سختی و کندی پیشرفت می کند در حالی که دریا یکی از عوامل رشد و پیشرفت اقتصادی محسوب می شود و از اهمیت ویژه ای در تمامی حوزه ها برخوردار است.

آل هاشم در ادامه منافع کشورهای ساحل دریا را مستقیماً در ارتباط با سیاست های راهبردی آن کشورها دانست و تصریح کرد: سیاست راهبردی کشورهای ساحل دریا متأثر از سیاست های دریایی و در نهایت تأمین کننده منافع آن کشورها است.

وی تصریح کرد: در قرن اخیر قدرت های بزرگ به منظور حفظ و گسترش سلطه خود، یگان های ساحلی کارآمد و توانمندی را ایجاد کرده اند تا از این طرق امکان نفوذ و توسعه قلمروی خود را پیدا کنند.

آل هاشم با اشاره به جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با در اختیار داشتن سواحل طولانی در شمال و جنوب، یک کشور برخوردار از مواهب دریایی است و علاوه براین واقع شدن این کشور در یک منطقه مهم و راهبردی بر موقعیت استراتژیک آن افزوده است.

وی قدرت دریایی ایران را یکی از مولفه های قدرت ملی دانست و افزود: نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت و منافع ملی بسیار مهم و ستودنی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن برشمردن خدمات و اقدامات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تنها 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش توانست با انهدام توان دریایی دشمن بعثی توان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس و دریایی عمان به جهانیان اثبات کند.

آل هاشم، دفاع 34 روزه از خرمشهر توسط تکاوران نیروی دریایی، تأمین پدافند جزایر و سکوهای نفتی کشور و شرکت در عملیات های بزرگی همچون مروارید و بیت المقدس را از جمله اقدامات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس برشمرد .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: انتقال خط دفاعی جمهوری اسلامی ایران به نقاط دور دست و تغییر موازنه به نفع نظام اسلامی از جمله اقدامت دیگر این نیروی راهبردی در سالهای اخیر است .

آل هاشم در ادامه به سند چشم انداز کشور اشاره و برای دست یافتن به اهداف تعیین شده در این سند، برخورداری از ارتباط لازم و موثر را لازم دانست.

وی تصریح کرد: از منظر سند چشم انداز ثبات در محیط امنیتی یک راهبرد بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و از این رو نیروی دریایی ارتش در برقراری ارتباط و تأمین امنیت نقش ویژه ای دارد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: در این مسیر، اشراف راهبردی و حضور فعال ارتش خصوصاً نیروی دریایی می تواند تأمین کننده بستر لازم برای نقش آفرینی ایران اسلامی در مسائل منطقه ای باشد و در این راستا نیز حفظ و صیانت دریایی و منافع راهبردی ایران در آب های آزاد مستلزم برخورداری از نیروی دریایی مقتدر و توانا است.

آل هاشم با تأکید بر نقش بی بدلیل رهبر فرزانه انقلاب در معرفی نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه انسانی و بسط اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله ویژگی های این نیروی راهبردی است.

وی به مذاکرات هسته ای ایران اسلامی با کشورهای 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: توافق کشور های غربی با ایران نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و این گونه نیست که این تصمیمات بدون مدنظر قرار دادن قدرت دفاعی ما گرفته شده باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز بصیرت و ولایتمداری عامل مهمی در ایجاد توازن در برابر قدرت های استکباری است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: