مذاکرات ايران و 1+5 با مقامات عالي کشور کاملا هماهنگ شده است/ هیچ پيش‌شرطی را براي حضور در ژنو 2 نمي

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوي وزارت خارجه کشورمان گفت: مذاکرات ايران و 1+5 به طور کامل با مقامات عالي کشور هماهنگ شده و اين هماهنگي از طريق جناب رئيس‌جمهور با مقام معظم رهبري انجام مي‌شود البته سياستگذاري‌ها و تصميم‌گيري‌ها در شوراي عالي امنيت ملي انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "مرضيه افخم" سخنگوي وزارت خارجه کشورمان در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران، با بيان اين مطلب که ديدار کارشناسان ايران و 1+5 با فاصله زماني قبل از مذاکرات آينده در ژنو برگزار مي‌شود، اظهار داشت: بايد متن اين مذاکره به مقامات عالي رتبه کشورهاي طرف مذاکره ارسال شود و پس از آن مذاکرات با زمانبندي مشخص صورت مي‌پذيرد.
 
وي تصريح کرد: مذاکرات ايران و 1+5 به طور کامل با مقامات عالي کشور هماهنگ شده و اين هماهنگي از طريق جناب رئيس جمهور با مقام معظم رهبري انجام مي‌شود، البته سياستگذاري‌ها و تصميم گيري‌ها در شوراي عالي امنيت ملي انجام شده است.

*مذاکرات را نبايد در چارچوب بحث‌هاي جناحي تلقي کرد
 
افخم اظهار داشت: مذاکرات را نبايد در چارچوب بحث‌هاي جناحي تلقي کرد، البته حرکت‌هاي کلان هميشه موافق و مخالف دارد، اما همگي به دنبال تامين منافع ملي هستند و نقدها بر اين اساس صورت گرفته است.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت با سعه صدر نقدها را مي‌شنود و فضا به سوي اجماع ملي پيش مي‌رود و بهترين موضع در برابر مذاکره کنندگان اجماع ملي است، اما راه بر نقد بسته نيست.
 
افخم بيان داشت: نقد بايد واقع بينانه و نه براساس خوشبيني و افراط مطرح شود و در اين مسير به واقع بيني و صبر نياز داريم.

* ايران وجود پيش شرط براي حضور در نشست ژنو را نمي‌پذيرد
 
وي اظهار داشت: درباره نشست ژنو 2 خبرسازي‌هاي متفاوتي انجام شده اما ايران خواهان حل و فصل بحران سوريه از طريق راه حل سياسي است، به همين خاطر ايران وجود پيش شرط براي حضور در اين نشست را نمي‌پذيرد.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره آخرين وضعيت ديپلمات ربوده شده ايران در يمن گفت: طبق آخرين اطلاعات ديپلمات ربوده شده ايران در يمن اوضاع جسماني خوبي دارد، اما از دولت يمن برطبق کنوانسيون‌هاي کنسولي مي‌خواهيم که به مسئوليت‌هاي خود عمل کند و هيئت‌هاي پيگيري اين مسئله را دنبال مي‌کنند.

وي ادامه داد: ما با حساسيت اين مسئله را پيگير هستيم و تماس‌هايي هم با دولت يمن داشته‌ايم لذا دقيقا جزئيات کار را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم اين اقدامات به آزادي ديپلمات کشورمان ختم شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: