تولید 103 هزار متر مربع ورنی و قالی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی
تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تولید 103 هزار متر مربع ورنی و قالی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر، مهندس محمدحسین آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان اهر اظهار کرد: تشکیل نخستین شورای عالی عشایر در بین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی در اهر را فرصتی مناسب برای رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح استان تشکیل این شورا در شهرستان اهر محقق شده است، اظهار کرد: این شورا در آینده نزدیک در مرکز استان و شهرستان‌هایی که جامعه عشایری در آنها فعال است تشکیل خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: انسجام در ارائه خدمات مطلوب از سوی نهادهای مربوطه در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، راه، آموزشی، فرهنگی و غیره از اهداف تشکیل این شورا است.

وی افزود: با وجود مشکلات، عشایر در تولید محصولات دامی و صنایع دستی نیز نقش مؤثری دارند که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار دامداری برای حفظ معیشت پایدار و بهبود زندگی عشایر، پرورش ماهی و زنبورداری نیز توسط عشایر انجام می‌شود.

آل‌هاشم گفت: دو درصد جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند که با تلاش مضاعف خود ضمن اشتغال به دامداری بیش از 20 درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع‌دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: