مناسک حج از فردا آغاز می‌شود
تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ظهر فردا یکشنبه ۲۱ مهر مصادف با هشتم ذی‌الحجه (یوم الترویه)، اعمال حج تمتع امسال با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز می‌شود و زائران طی فاصله زمانی ظهر تا شب وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات مستقر می‌شوند.


  به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با محرم شدن زائران در مکه و حرکت به سمت عرفات از فردا یکشنبه (21 مهر) اعمال حج تمتع آغاز می‌شود.

وقوف (یعنى ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز دوشنبه 22 مهرماه مصادف با 9‬ ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر و بیتوته در منا ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه 23 مهرماه مصادف با10 ذی‌الحجه (روز عید قربان)، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف می‌کنند.

در ادامه روز چهارشنبه 24 مهرماه مصادف با 11‬ ذی‌الحجه، زائران در منا بیتوته کرده و سپس رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه 25 مهر مصادف با 12‬ ذی‌الحجه نیز زائران اعمال بیتوته در منا، رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) و حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر را انجام می‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مکه مکرمه شامل طواف، نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عید قربان نیز تا حداکثر پایان ماه ذی‌الحجه انجام می‌پذیرد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.

 64 ‬هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسک معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: