آمار نهایی زائران ایرانی بیت‌الله الحرام
تاريخ : 18 / 7 / 1392برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با ورود آخرین گروه از زائران ایرانی از تبریز، ۶۴ هزار و ۱۵۲ زائر ایرانی در کنار خانه خدا مأوی گرفته و خود را آماده انجام مناسک بزرگ حج تمتع از روز یکشنبه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل از فارس، آخرین پرواز زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه تبریز شب گذشته وارد جده شد و پرونده انتقال زائران حج تمتع در دور رفت بسته شد. حسن سرخوش مدیر حمل و نقل هوایی ستادهای اجرایی حج سال ۹۲ گفت: در عملیات حج تمتع که از ۲۳ شهریور آغاز شد، ۶۴ هزار و ۱۵۲ زائر از ۱۷ فرودگاه به فرودگاه‌های جده و مدینه منتقل شدند. وی افزود: این زائران با ۱۸۲ پرواز در ۲۵ روز عازم سرزمین وحی شدند.

سرخوش تأخیر در پروازهای حج را اندک دانست و گفت: میانگین تأخیر پروازها نزدیک به ۱۴ دقیقه بوده و تأخیر پرواز تنها در سه فرودگاه اهواز، رشت و کرمان قابل توجه بود. زائران ایرانی حج تمتع امسال از ۱۷ ایستگاه پروازی کشور شامل ایستگاه‌های تهران، رشت، زاهدان، مشهد، کرمان، بندرعباس، اهواز، یزد، کرمانشاه، بوشهر، اردبیل، شیراز، ارومیه، اصفهان و گرگان عازم مدینه منوره و جده شدند.

ایستگاه پروازی تهران با انتقال ۳۱ درصد از زائران به سرزمین وحی در ردیف نخست قرار گرفت و در ردیف دوم نیز ایستگاه مشهد با ۱۶ و اصفهان با ۱۴ رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. ایستگاه شیراز، تبریز، اهواز، ساری با هر کدام ۵ درصد به ترتیب در ردیف بعد قرار گرفتند. ایستگاه‌های گرگان، کرمان، یزد و کرمانشاه نیز هر کدام ۳ درصد زائران را به حج تمتع منتقل کردند. ایستگاه ارومیه، زاهدان، بوشهر، رشت، اردبیل و بندرعباس در پایین جدول اعزام زائران قرار گرفتند. برگشت حاجیان از ۲۸ مهر آغاز می‌شود و ۱۸ آبان به پایان خواهد رسید.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: