مشاور ارشد رییس جمهور: تماس با روحانی هنگام ترک هتل از سوی کاخ سفید بود
تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مشاور ارشد رییس جمهور تاکید کرد که تماس طرف آمریکایی با هیات ایرانی از طریق تلفن کاخ سفید روی موبایل سفیر ایران اینجام یشد که طی آن آقای روحانی با آقای اوباما صحبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا صادق به بیان توضیحاتی درباره مکالمه تلفنی اوباما با حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که سفر ما به نیویورک در حال آغاز بود، از سوی آمریکایی‌ها پیام‌ها و درخواست‌هایی مبنی بر اینکه آقای اوباما تمایل دارد که با آقای روحانی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد به ما رسید.

وی افزود: بعداز استقرار هیات ایرانی و آقای روحانی همچنین سخنرانی‌های که ایشان داشته‌اند و با بررسی موضوعات مختلف به این نتیجه رسیدند که ذیق وقت اجازه نمی‌دهد که دیدار اوباما و آقای روحانی به نتیجه مورد نظر منتهی شود و انجام نشد

مشاور ارشد رییس جمهور با بیان این‌که علاقه‌مندی آمریکای‌های به انجام چنین دیداری به طرق مختلف به هیات ایرانی منتقل شد، افزود:با توجه به این‌که سران کشورهای اروپایی که در آنجا حضور داشتند، برخوردهای مثبت و علاقه‌مندی ‌های بسیار زیادی نسبت به ملاقات با‌ آقای روحانی نشان می‌دادند و همچنین با توجه به صحبت‌های آقای روحانی در مجمع سازمان ملل‌،کنفرانس خلع سلاح‌،اجلاس غیرمتعهدها همچنین با وجود حدود 17 ملاقات با سران و روسای جمهور کشورها و 5 جلسه با اندیشمندان آمریکایی و رهبران مسلمان آمریکا مدیران عالی رسانه‌های بین‌المللی و فرهیختگان اندیشکده‌های آمریکایی‌ها شورای روابط خارجی و جامعه آسیایی فضای خوبی پدید آمد که طی آن علاقه‌مندی مقامات آمریکایی‌ با هیات ایرانی بیشتر بیشتر شد.

وی با بیان این‌که آقای جان کری نیز در حاشیه ملاقات خود با آقای ظریف به نوعی دیدار اوباما و آقای روحانی را مطرح کردند، خاطر نشان کرد: روز گذشته که در حال ترک هتل به سمت فرودگاه بودیم، تماس‌های از کاخ سفید با ما برقرار شد و آخرین این تماس‌ها روی موبایل سفیر ما بود که آقای اوباما طی این تماس این امکان را پیدا کرد که با آقای روحانی تلفنی صحبت کند.

وی افزود: در این مکالمه تلفنی بر موضوع هسته‌یی‌ تاکید شد و آقای روحانی این موضوع را مورد توجه قرار دادند که غرور ملی ملت ایران روی موضوع گره خورده و باید این حق به طور کامل به ملت ایران داده شود. با وجود طرح چنین مسائلی از سوی آقای روحانی طرف ما هم ابراز تمایل کرد که این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن به حل وفصل برسد در واقع آقای اوباما به تاسی از آقای روحانی وزیر خارجه خود را مامور کرد که راهکارهایی را برای حل و فصل این موضوع پیگیری کند.

صادق خاطر نشان کرد: حتی طرف مقابل ما ابراز علاقه کرد که در موضوعات دیگر منطقه نیز بحث و بررسی‌های بین دو طرف وجود داشته باشد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: