ایستادن‌های طولانی مدت دلیل بروز بیش از 20 درصد موارد واریس
تاريخ : 29 / 6 / 1392برچسب:, | 9:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: ایستادن‌های طولانی مدت دلیل بیش از 20 درصد موارد واریس است و همین موضوع باعث ایجاد رگ‌های کبود روی پا می‌شود.

 

دکتر شریف نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که واریس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عروقی است که حدود 20 درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند، عنوان کرد: بیماری واریس ناشی از اتساع سیاهرگ‌های سطحی است که به دلیل نقص در عملکرد یا ساختار دریچه‌های سیاهرگ‌های عمقی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سیاهرگ‌های واریسی به صورت رگ‌های دراز، گشاد شده و پرپیچ و خم در ماهیچه‌های اندام تحتانی دیده می‌شوند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ایستادن‌های طولانی مدت دلیل بیش از 20 درصد موارد واریس است و همین موضوع باعث ایجاد رگ‌های کبود روی پا می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در این رابطه افزود: زنانی که 75 درصد مدت کار خود را به حالت ایستاده و یا در حال راه رفتن می گذرانند، تقریباً دو برابر زنانی که مدت زمان کمتری روی پاهایشان ایستاده بودند، نیاز به درمان واریس پیدا کردند که برای پیشگیری از این بیماری جوراب‌های واریس می‌تواند کمک شایانی کنند.

نجفی، افزایش سن افراد را باعث افزایش احتمال بروز واریس دانست.

وی دررابطه با جنسیت و بروز واریس عنوان کرد: جنسیت نیز یک عامل اصلی بروز این مشکل است و زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند به طوری که درصد شیوع واریس در زنان به 73 درصد هم می‌رسد.

وی با اشاره به بارداری به عنوان یکی از عوامل هورمونی واریس گفت: بارداری نیز به این دلیل که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود می‌تواند به واریس منجر شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اضافه وزن نیز در کنار سایر عوامل و چاقی به ویژه در اطراف شکم ‌می‌تواند واریس را به دنبال داشته باشد.

نجفی مسئله اصلی بیماران برای درمان واریس را شکل ظاهری ساق و ران پاها و زیبایی آن‌ها مطرح کرد و گفت: علائم این بیماری شامل احساس فشار یا درد مبهم در پاها براثر سرپا ایستادن طولانی است که با بالا نگه داشتن پاها برای مدت زمان معینی در هر روز برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: احساس سنگینی در پاها و تورم مچ و تغییر رنگ پوست ازعلائم دیگر این بیماری است ولی واریس‌های وسیع می‌توانند با ایجاد زخم در اطراف مچ پا و یا لخته خون در سیاهرگ‌ها به خونریزی بیانجامد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: