ارتش یک میلیون برگ سند افتخار دارد/ سربازیم و نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم
تاريخ : 29 / 6 / 1392برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال وبختیاری گفت: طی سال‌های اولیه انقلاب اسلامی، نیروی هوایی ارتش خدمات زیادی ارئه کرد ولی این واقعیت‌ به خوبی نشان داده نمی‌شود.
ارتش یک میلیون برگ سند افتخار دارد/ سربازیم و نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ما نظامی‌ها سربازان نبرد دیروز و شما خبرنگاران سربازان نبرد امروز هستید و با وجود اینکه تمام خبرگزاری‌های دنیا با سرمایه‌های هنگفت خود علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند ولی شما خبرنگاران با خلوص نیت و صادقانه در این راه گام بر می‌دارید و در جنگ نرم، شما خبرنگاران عزیز پیروز شدید و نشانه این پیروزی موج بیداری اسلامی است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد آن هستیم.

 
وی افزود: در طول تاریخ ایران هر جنگی که اتفاق افتاد یک قسمتی از خاک کشور عزیزمان جدا شد و تنها در هشت سال دفاع مقدس بود که با رشادت‌ها و جان فشانی‌های سربازان ایران اسلامی حتی یک سانتی متر هم از خاک ایران جدا نشد.
 
وی به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این رشادت‌ها چه از طریق رسانه‌ها و همچنین مطبوعات خوب پوشش داده نشده در شرایطی که ارتش بعد از پیروزی انقلاب تنها با 30 درصد توان خود به مقابله با رژیم بعثی عراق پرداخت. راهبرد رژیم بعثی عراق این بود که طی یک هفته به پایتخت برسد ولی ارتش جمهوری اسلامی از خود ایستادگی نشان داد و جلوی این اتفاق را گرفت، در حالی که در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی سوء استفاده‌هایی از سوی گروهک‌های منافقین از ارتش شده و توان ارتش را کاهش داده بودند.
 
امیر سرتیپ جهادی ارسی به یک میلیون برگ سند از افتخارات ارتش اشاره کرد و ادامه داد: ما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم این اسناد را ارائه کنیم.
 
او به تسلیحات کم ارتش در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: افتخار ما ارتشی‌ها این است که گلوله‌های خود را از سربازان عراقی به غنیمت می‌گرفتیم و جلوی پیشروی عراق را در خاک ایران می‌گرفتیم، ولی نه فیلمی در این رابطه درست و نه مطلبی نوشته شده است. رسالت ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدن و آموزش به مردم بود که در همین خصوص باید بگویم هسته‌های اولیه سپاه را ما آفریدیم و بسیج را ما آموزش دادیم.
 
سرتیپ جهادی ارسی در خصوص سوالی که چرا تاکنون رشادت‌های ارتشیان را معرفی نکرده‌اید که مردم بهتر ارتش جمهوری اسلامی را بشناسند، گفت: ما سربازیم و نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم و همیشه از دوربین‌ها گریزان بوده و عاشقانه کار کرده‌ایم و این خاصیت ارتش است چون ما معتقد هستیم افت دارد که یک سرباز به مردم خود فخر بفروشد.
 
وی رژه 31 شهریورماه، کاری مشترک از ارتش و سپاه، حضور در نماز جمعه و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سرکشی به آزادگان ارتش در هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از 15 سرباز و تشییع پیکر شهید گمنام در یک پادگان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس نام برد.
 
وی برقراری امنیت در کشور را مرهون زحمات شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: اگر رشادت‌های شهدا و همچنین آزادگان جنگ تحمیلی نبود شاهد چنین امنیتی در کشور نبودیم.
 
سرتیپ جهادی ارسی به نقش ارتش در انقلاب سال 57 اشاره کرد و گفت: ارتش در روز‌های منتهی به انقلاب جلوی مردم نایستاد چون اگر چنین اتفاقی می‌افتاد پیروزی انقلاب به سختی میسر می‌شد و باید بدانیم که بدنه ارتش مردمی است و در روزهای منتهی به انقلاب در کنار مردم بود و 19 بهمن 57 اعلام همبستگی خود را با مردم اعلام کرد و سه روز بعد انقلاب به پیروزی رسید.
 
وی به توان نظامی ارتش اشاره کرد و گفت: همین که ما امروز نه به شرق و نه به غرب وابسته هستیم خود نشان دهنده استقلال ما در حوزه نظامی است و دشمن نیز از همین موضوع می‌ترسد که ما مستقل شویم، ولی ما با قدرت خود کاری کرده‌ایم که دشمن فکر حمله به کشور را به سر خود راه ندهد.
 
وی به برنامه‌های ورزشی ارتش اشاره کرد و گفت: از هفتم تا دوازدهم مهرماه 1392 المپیاد بزرگ ورزشی ویژه خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و اصفهان میزبان این رویداد بزرگ است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: