بعد از تحمل 20 سال حبس قدیمی‌ترین زن زندانی ایران از قصاص رهایی یافت
تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بعد از گذشت حدود 20 سال از آغاز رسیدگی به پرونده‌ زنی که بعدها به قدیمی‌ترین زن زندانی ایران معروف شد، اولیای دم مقتول اعلام گذشت کردند و پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «پرونده فاطمه مطیع بعد از 20 سال با صلح و سازش مختومه شد» گفت: در جلسه امروز خانم مطیع همچنان بر بی‌گناهی خود تاکید داشت و مانند گذشته زیر بار اتهام قتل نرفت.

وی گفت: قاضی دادگاه با توجه به اینکه اولیای دم حاضر به اعلام گذشت شدند و با توجه به گذشت 20 سال از رسیدگی به این پرونده، توصیه به صلح و سازش کرد و خانم مطیع علی‌رغم اینکه بر بی‌گناهی خود اصرار می‌کرد، حاضر به توافق با اولیای دم شد.

وکیل مدافع قدیمی‌ترین زن زندانی ایران، ادامه داد:‌ بنابراین قبل از اینکه مراسم قسامه برگزار شود یا دفاع دیگری صورت گیرد، با اعلام گذشت اولیای دم و موافقت خانم مطیع، پرونده قدیمی‌ترین زن زندانی ایران برای همیشه مختومه شد.

خرمشاهی تصریح کرد: لازم به توضیح است که حسب اظهار نماینده دادستان، ستاد دیه قوه قضاییه پرداخت بخش عمده دیه را تقبل کرده است.

به گزارش ایسنا، فاطمه مطیع که به قدیمی‌ترین زن زندانی ایران معروف شده است از سال 1372 تاکنون به اتهام قتل «مجید. الف» در زندان بسر می‌برد و در این مدت بارها به اتهام وی رسیدگی شده است

صدور حکم قصاص او از سوی شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهر ری آخرین حکم صادره در پرونده اوست که دیوان عالی کشور آن را نقض کرد و پس از آن پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض دادگاه صادر کننده رای بدوی ارسال کرد.

اکنون بعد از گذشت حدود 20 سال اولیای دم مقتول با اعلام گذشت از قصاص فاطمه حاضر به دریافت دیه شدند تا این پرونده برای همیشه مختومه شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: