رئیس انجمن بیهوشی: برخی داروهای بیهوشی مرگبار است
تاريخ : 4 / 6 / 1392برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از شفا آنلاین : رئیس انجمن بیهوشی ایران گفت: برخی داروهای بیهوشی براثر ایجاد حساسیت های شدید و تأثیرگذاری بر ارگان هایی نظیرمغز،قلب،کبد و کلیه ها ممکن است کشنده باشد که درایران هرهفته این امربه دلیل عدم رعایت استاندارد های لازم رخ می دهد.

 
دکتر محمد مهدی قیامت افزود: بیهوشی یک حرفه بسیار حساس و خطیر است که خوشبختانه طی 50 سال اخیر نسبت به سایر رشته های پزشکی پیشرفت خوبی داشته است. 
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی ایران تصریح کرد:در جریان بیهوشی،بیمار را باید بالاتر از وضعیت فیزیولوژیکی اش در مرحله ای که احساس درد نداشته باشد،رساند.در حقیقت بیمار وارد یک کمای عمیق شده و بازگرداندن بیمار از این حالت بسیار خطرناک و پیچیده است. 
وی خاطر نشان کرد:داروهای تبخیری که از طریق تنفس استفاده می شوند عوارض بسیار جدی و خطرناکی به همراه دارد که خوشبختانه با داروهایی با کیفیت بهتر این عوارض به حداقل رسیده است.


دکتر قیامت در ادامه بیان کرد:بیمارستان ها با تجهیزات کامل و متخصصان بیهوشی زبده،با افزایش استانداردمراقبت های داخل اتاق عمل به ویژه مراقبت از ارگان های اساسی نظیر مغز،قلب،کبد و کلیه ها و همچنین استفاده از دستگاه های بسیار پیچیده و مجهزمی توانند ازعوارض داروهای بیهوشی جلوگیری کنند. 
رئیس انجمن بیهوشی ایران اظهار داشت:متأسفانه در مقطعی دچار کمبود دارو و برگشت به عقب شدیم که امید می رود دولت جدید با تدابیر و کلید جادویی اش مشکلات این چنینی را حل کند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: