توقف اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان
تاريخ : 29 / 5 / 1392برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: در پی دستور معاون اول رییس‌جمهور نسبت به توقف اجرای مصوبات دولت دهم از اول خرداد ماه امسال تا تصمیم‌گیری مجدد، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران متوقف شده است.

پروین هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مصوبه مجلس در زمینه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح تنظیم جمعیت و خانواده همچنان به قوت خود باقی است و بر اساس این تبصره، دولت مجاز است مرخصی زایمان زنان را به 9 ماه افزایش دهد و مرخصی دو هفته‌ای برای پدران در نظر بگیرد.

درخواست معاونت امور زنان از معاون اول رییس جمهور برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس‌جمهور- تنظیم شده و در آن درباره مصوبه افزایش مرخصی زایمان توضیحات لازم را ارائه و از او درخواست کرده‌ایم که مصوبه افزایش مرخصی زایمان از سایر مصوبات اول خرداد ماه به بعد مستثنی شود و به اجرا درآید.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی 20 خرداد ماه سال جاری مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به 9 ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت و 16 تیرماه سال جاری هیات وزیران اجرایی شدن مرخصی زایمان مصوبه مجلس از سوی تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی را مصوب کرد. با استقرار دولت یازدهم به دستور اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور- تمامی مصوبات دولت از تاریخ ۱۳۹۲/۳/۱ تا تصمیم گیری مجدد، غیر قابل اجرا اعلام شد که یکی از آن‌ها مصوبه افزایش مرخصی زایمان بود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: