خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع
تاريخ : 28 / 5 / 1392برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خیلی‌ها عسل را شیرینی بی‌ضرر می‌دانند و مرهم بسیاری از دردها، در حالیکه عسل هم مانند شکر کالری زیادی دارد و در عین حال خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک عسل حاوی قند گلوکز(31%)، فروکتوز(38%)، آب(17%)، و مقادیر ناچیزی مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و قند‌های پیچیده است.

بعضی‌ ترکیبات عسل ممکن است خواص آنتی اکسیدانی داشته باشد، ولی‌ از آنجایی‌ که مقدار آنها در عسل بسیار کم است، تأثیری بر سلامت ندارند و کالری عسل بیش از کالری مقدار مشابه شکر است چرا کهیک قاشق غذا خوری شکر 45 کالری دارد در حالی‌ که یک قاشق غذا خوری عسل حاوی64 کالری است.

در بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ازعسل به عنوان دارو و یا مرهم استفاده می‌‌کردند وبررسی‌های نوین متعددیروی عسل انجام شده ولی تاثیر عسل بر بیماری‌ها و سلامت تا به‌حال اثبات نشده است.

برای تعیین تاثیر عسل بایدمقدار زیادی(2-4 قاشق غذاخوری در روز در طولانی مدت) از آن مصرف شود تا تاثیر و یا عدم تاثیر عسل بر بهبود بیماری‌ها تایید شود.

برخی والدین برای طعم دادن به شیر پاستوریزه مقداری عسل به آن اضافه می‌کنند در حالیکه به دلیل وجود هاگ بوتولیسم در این ماده غذاییاز دادن عسل به کودکان زیر یک سال باید خودداری شود چون ممکن است آلرژی‌هایی را در کودکایجاد کندومسواک زدن پس از خوردن عسل هم لازم است./



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: