استفاده از نانومواد در درمان دیابت نوع یک
تاريخ : 28 / 10 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
عقاب نیوز:

دانشمندان آمریکایی با هدف یافتن راهی برای کنترل دیابت نوع 1 روش نانودرمانی هوشمند قابل تزریقی را توسعه دادند که می تواند برای انتقال داروی سلولهای پانکراس برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان بیمارستان کودکان بوستون و دانشگاه هاروارد با استفاده از نانوذرات هوشمند قابل تزریق در کنترل دیابت نوع 1 توانستند دارو را تنها به نقاط مشخصی که هدف اصلی آنها بود هدایت کنند.

در آزمایش در شیشه، این دستگاه توانایی قابل توجهی را در محافظت از دارو و انتقال آن به سایتهای هدف نشان داد.

هدایت داروها تنها به نقاط دقیقی که منطقه اصلی ماموریت آنها است، یکی از رویاهای بزرگ پزشکی است. اکنون این دانشمندان نشان دادند که فناوری نانو می تواند به عنوان پلی در رسیدن به این رویا عمل کند.

هرچند تا رسیدن این نانوداروهای هوشمند قابل برنامه ریزی به آزمایشات بالینی راه درازی باقی مانده است اما در صورت تائید، این روش در آینده می تواند تاثیرات چشمگیری در درمان و کنترل دیابت نوع 1 ایفا کند و اثرات جانبی درمانهای رایج را کاهش دهد.

دیابت نوع 1 بیماری است که در آن سیستم ایمنی، سلولهای بتا پانکراس را به صورت گسترده ای نابود می کنند و در نتیجه تولید انسولین کاهش می یابد.

خطر توسعه این بیماری می تواند با دقت 90 درصد پیش بینی شود، اما مداخلات درمانی سیستماتیک درحال حاضر به دلیل عوارض جانبی داروها بسیار محدود است.

براساس گزارش مدیکال اکسپرس، مطالعات آزمایشگاهی در شیشه نشان داد که این نانو مواد در محافظت دارو از تجزیه شدن و انتقال آن به سایتهای هدف (مناطقی از پانکراس که محتوی سلولهای انسولین ساز هستند) 200 برابر پرقدرت تر از روشهای رایج رفتار می کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: