کک ومک را با لیمو محو کنید
تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:لیمو,کک و مک,عقاب نیوز, | 1:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

لیمو ترش به علت دارا بودن اسید لایه‌برداری بسیار موثر است که سبب سفید شدن پوست و حتی سبب کم رنگ شدن و در بسیاری از موارد سبب حذف دایمی لک‌ها و کک و مک می‌شود.

 

ماسک لیمو ترش:

لیمو ترش پوست را سفید می کند و اثر لکه ها را کم می کند.آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.پس از چند روز لکه های کک مک کمرنگ می شوند.ماسک دیگر از ترکیب عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم بدست می آید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید.

 

*کک مک بیشتر در افراد سفید پوست ایجاد می‌شود

متخصص پوست و مو در این باره اظهار کرد: کک و مک بیشتر در افرادی شیوع پیدا می‌کند که پوستی روشن و سفیدموها و چشمانی رنگی دارند که در واقع نتیجه طبیعی عمل سلول‌های رنگ‌ساز است.

 

حسن موسوی‌شفق ادامه داد: نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار کک و مک می‌شوند و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین که از سلول‌های رنگ‌ساز پوست ترشح می‌شود، به ‌طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و سبب به ‌وجود آمدن کک و مک می‌شود.

 

وی درباره علت به وجود آمدن کک و مک اذعان داشت: به وجود آمدن کک و مک می‌تواند دو علت داشته‌ باشد؛ یا ژنتیک است یا به دلیل قرار گرفتن زیاد در مقابل آفتاب، بعضی از افراد به ‌طور ارثی مستعد کک و مک هستند و معمولاً همین افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورت‌شان پر از کک و مک می‌شود و این دقیقاً همان دلیلی است که همه جا، استفاده از ضد آفتاب تأکید می‌شود.

این متخصص گفت: کک و مک‌های ناشی از آفتاب معمولاً روی کمر و ‌شانه‌های افرادی به‌وجود می‌آید که بیشتر اهل آفتاب گرفتن هستند.

 

*لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است

وی ابراز داشت: هرچند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد، اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک) کرم ضد‌آفتاب می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.

 

در این راستا با متخصص پوست و مو و زیبایی دیگری گفت‌وگویی داشتیم که مهری صادق‌پور در مورد کک و مک و دلایل به وجود آمدن آن، بیان کرد: کک و مک‌ها از ملانین هستند و ملانین از موادی است که طیف‌های لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه نور و اشعه لیزر می‌‌تواند کک و مک‌ها را تا حدی از بین ببرد، البته در بیشتر موارد از بین رفتن کک و مک به ‌صورت موقتی است و اینکه به‌ طور دائمی از بین برود بستگی به نوع پوست و ژنتیک شخص مراجعه‌‌کننده دارد و البته انجام مراقبت‌های دیگر نیز در دائمی شدن بی‌تأثیر نیست.

 

وی در مورد لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است، تصریح کرد: تا به حال لیزر‌های متعددی برای درمان کک و مک ساخته و به ‌کار گرفته شده که البته مکانیسم بسیاری از این لیزرها به نسبت شبیه به هم هستند و نکته مهمی که باید در مورد لیزر درمانی در نظر گرفته شود این است که جلسه اول تست درمانی انجام شود، بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک است با انرژی‌های متفاوت لیزر شود و درصورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر خوب بود، سایر مناطق مبتلا هم لیزر شوند.

 

*استفاده از لایه بردارهای شیمیایی برای درمان لیزر درمانی

صادق‌پور در مورد یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک، متذکر شد: یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک که باید توسط پزشک انجام شود، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است، البته این لایه‌بردارها می‌توانند سبب به ‌وجود آمدن عوارضی چون قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی تاول شوند، اما بعد از چند روز سطح روی پوست شما را لایه‌ای جوان و تازه می‌پوشاند که نه تنها صاف‌تر و نرم‌تر است؛ بلکه لک‌های روی آن نیز کمرنگ شده و گاهی نیز محو شده است.

 

وی در پایان در مورد استفاده از لیمو ترش، عنوان داشت: لایه‌بردارهای ساده‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه استفاده کنید و بسیار کمک‌کننده‌ هستند؛ یکی از این لایه‌بردارها لیمو ترش است، لیمو ترش به علت دارا بودن اسید لایه‌برداری بسیار موثر است که سبب سفید شدن پوست و حتی سبب کم رنگ شدن و در بسیاری از موارد سبب حذف دایمی لک‌ها و کک و مک می‌شود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: