اعلام زمان واریز مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران صعب العلاج

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ا
پس از آنکه وزیر بهداشت از فراخوان پرداخت مابه التفاوت قیمت داروهای گران شده بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد، زمان واریز این مبلغ به حساب این قبیل بیماران اعلام شد.

دکتر شمسعلی رضازاده معاون داروی سازمان غذا و دارو به خبرنگار مهر گفت: تامین دارو و پرداخت یارانه بیماران صعب العلاج در دستور کار قرار دارد و از ماه آینده پرداخت آن از طرف سازمان غذا و دارو به بیمه ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با این پرداخت، بخش عمده ای از هزینه های بیماران صعب العلاج پوشش داده خواهد شد.

رضازاده گفت: بر اساس سیاستهای کلی دولت جمهوری اسلامی ایران هدف این است که کمترین هزینه به خانواده های بیماران صعب العلاج تحمیل شود و مشکلات مالی آنها را اذیت نکند.

این در حالی است که به دنبال حذف ارز مرجع برای تامین داروهای وارداتی بیماران خاص و صعب العلاج، بودجه ای در حدود 2200 میلیارد تومان به عنوان یارانه مابه التفاوت قیمت این قبیل داروها، اختصاص داده شده است.

در همین ارتباط دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، در ارتباط با نحوه پرداخت این مابه التفاوت به بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: این قبیل بیماران از طریق تماس با سامانه 1490 و همچنین بررسی پرونده‌ آنها در بیمه و وزارت بهداشت، این مابه‌التفاوت به آنها برگردانده می‌شود.

وی افزود: اگر بیمه‌ها حدود 10 تا 30 درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کردند و پس از گران شدن این تفاوت را قائل نشدند وزارت بهداشت مابه ‌التفات گرانی دارو را به بیماران می دهد.

وزیر بهداشت در ارتباط با اینکه این پرداخت شامل چه فرجه زمانی می شود، گفت: کسانی که پس از 25 اردیبهشت داروی گرانقیمت خریداری کرده اند، مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب آنها واریز می شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: