گوشت عاملی برای سنگ کلیه
تاريخ : 15 / 4 / 1392برچسب:درمان,سنگ,کلیه,عقاب نیوز, | 5:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جلوگیری از سنگ کلیه مهمترین درمان سنگ کلیه است.

دکتر نجفی، فوق تخصص بیماری های کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سنگ کلیه که در اثر رسوب بالای ادرار بروز می کند که این رسوب ها از جنس کلسیم یا اسید اوریم به وجود می آید و به هم می چسبد و تبدیل به سنگ کلیه می شود.
 
وی در خصوص علت و عوامل تشکیل سنگ کلیه عنوان کرد: مصرف موادی مثل گوشت و نمک کم مایعات باعث بالا رفتن رسوب ادرار می شود که در اثر بالا رفتن رسوب ادرار سنگ تشکیل می شود.
 
وی در خصوص علائم بیماری سنگ کلیه افزود: حرکت سنگ های کوچک به داخل حالب در جهت دفع سنگ باعث درد پهلو، تهوع، استفراغ، ادرار خونی و سوزش ادرار می شود.
سنگ های بزرگ بسیار خطرناک هستند که به علت جا به جا نشدن در کلیه، کلیه را از کار می اندازند و هیچ علائمی ندارند و تنها راه تشخیص سنگ های بزرگ هر چند سال یکبار از طریق آزمایش ادرار یا آزمایش کراتنین را انجام دهند تا از نبود سنگ کلیه اطمینان حاصل نمایند.
 

وی در پایان در خصوص درمان سنگ کلیه اذعان داشت: مهمترین درمان در درمان سنگ کلیه جلوگیری از بروز سنگ کلیه است اما اولین راه درمان دفع سنگ کلیه است که اگر اندازه سنگ کلیه طوری نباشد که بیمار بتواند آن را دفع کند سنگ کلیه را با سنگ شکن به اندازه کوچک می شکنند تا بیمار بتواند آن را دفع کند و زمانی که سنگ ها بالای 2 سانت باشد با استفاده از عمل جراحی سنگ خارج می شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: