نامه 43 نماینده کنگره آمریکا به اوباما: فریب روحانی را نخورید

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایندگان کنگره به مقامات کاخ سفید هشدار داده اند که به بهانه انتخاب روحانی فشارهای تحریمی را علیه ایران کاهش ندهند.

43 عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید انتخاب روحانی به سمت ریاست جمهوری در ایران را برنامه ای طرح ریزی شده از جانب حکومت ایران به منظورخریدن زمان برای برنامه های هسته ای ایران دانستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از جروزالم پست این نمایندگان که نامه خود را 3 روز پیش تاریخ یک جولای (10 تیر)و اجرایی شدن دور جدید تحریم های دولت آمریکا علیه ایران ارسال کرده اند، به مقامات کاخ سفید هشدار داده اند که به بهانه  انتخاب روحانی فشارهای تحریمی را علیه ایران کاهش ندهند.

در این نامه با اشاره به غیر آزاد و ناعادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نسبت به اینکه حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران بتواند تغییری جدی در سیاست های هسته ای ایران ایجاد کند، ابراز تردید شده است.

گفتنی است همزمان با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و مطرح شدن این مساله در آمریکا که می توان با دولت جدید ایران به توافقی در زمینه هسته ای دست یافت، لابی طرفدار اسراییل در کنگره آمریکا تلاش های خود را برای جلوگیری از هر گونه "شل شدن تحریم ها" به عنوان یک گام و نشانه مثبت از استقبال واشنگتن از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، تشدید کرده است.

این تلاش ها در حالی است که بخش قابل توجهی از تحلیلگران و دیپلمات های آمریکایی به دولت اوباما توصیه کرده اند از فرصت به قدرت رسیدن فردی میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتقال پیام اعتدال از سوی ایران به جامعه بین المللی بهره ببرد و دستکم بیش از این تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: