انتقال تمام پرواز‌هاي حج تمتع به فرودگاه امام (ره) از 19 شهريورماه

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: با توجه به اينكه ظرفيت اسمي فرودگاه حضرت امام خميني (ره) بالغ بر 6ميليون نفر است، جابه جايي 25هزار زائر ايراني بيت الله الحرام از اين فرودگاه با مشكلي مواجه نخواهد شد. از اين پس تنها پروازهاي داخلي، VIP و پروازهاي خاص خارجي (مجوز سازمان هواپيمايي كشوري) از فرودگاه بين المللي مهرآباد انجام مي شود.

وي با بيان اينكه اولين گروه پروازي عمليات حج در تاريخ 19 شهريور ماه اعزام خواهد شد، تصريح كرد: به همين منظور انتقال پروازهاي حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خميني (ره) در تاريخ 19 شهريورماه جاري انجام خواهد شد.

خلبان پهلواني خاطرنشان كرد: از آنجا كه تجميع پروازهاي زيارتي و سياحتي در فرودگاه حضرت امام (ره) موجب صرفه جويي در زمان و قدرت مانور شركت ها در بهره برداري از هواپيما مي شود انتقال پروازهاي حج تمتع مورد استقبال جدي شركت هاي هواپيمايي قرار گرفت.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از شركت هاي هواپيمايي كه در امر جابه جايي حجاج فعاليت دارند خواستار شد؛ نسبت به جايگزيني هواپيماي پشتيباني تمهيدات لازم را اتخاذ كنند و ضمن هماهنگي لازم با ساير ارگانهاي ذيربط به ويژه فرودگاه حضرت امام (ره)، برنامه ريزي دقيق و منسجم جهت انجام پروازها به نحو شايسته و با كمترين تاخير و ايستايي مسافر اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون وزير راه و شهرسازي از دستگاههاي ذيربط خواستار هماهنگي هاي لازم جهت تسريع در امر كنترل گذرنامه، ايجاد هماهنگي لازم در خصوص بار حجاج با كمترين زمان ايستايي و پيش بيني افزايش نيروي انساني در فرودگاه، برنامه ريزي دقيق در خصوص فراهم آوردن بسترهاي لازم جهت انتقال پروازها همچنين آماده سازي پاركينگ هواپيماها و ترمينال حج شد.

وي يادآورشد: با توجه به اينكه در امر انتقال و جابه جايي پروازها، سازمان ها و ارگانهاي متعددي شركت دارند لازم است با توجه به اهميت موضوع و ضرورت خدمت رساني بهينه و مطلوب و به موقع ضمن انجام تمامي تمهيدات و اقدامات لازم، اطلاع رساني در هر بخش با دقت به مبادي ذيربط صورت پذيرد.

خلبان پهلواني در پايان از شركت هاي هواپيمايي و دستگاههاي ذيربط خواستار بازديد ميداني و برگزاري جلسات هماهنگي في مابين واحدها يا دستگاههاي ذيربط جهت پيشبرد امور و رفع موانع و مشكلات احتمالي در انتقال پروازها شد.
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: