عقب‌نشینی کانادا ؛به رأی مردم ایران احترام می‌گذاریم

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پرچم کانادا

دولت کانادا از موضع گذشته خود نسبت به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، عقب‌نشینی کرد. به گزارش عصر ایران در پی فشارهای وارده به دولت کانادا از سوی جمعی از ایرانیان مقیم کانادا و احزاب اپوزیسیون و رسانه‌های این کشور، دولت کانادا اعلام کرد به رای مردم ایران احترام می‌گذارد.

پیش‌تر وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از روند برگزاری انتخابات ایران، به نامزدهای انتخاباتی در ایران توهین کرده بود و گفته بود این انتخابات بی‌معنی است اما با توجه به حضور کم‌سابقه مردم ایران پای صندوق‌های رای و گزینش دکتر حسن روحانی به عنوان نامزد اعتدالگرایان ایران، وزارت خارجه کانادا در نهایت پس از نزدیک به یک هفته، از موضع سابق خود عقب نشست.

احزاب مخالف و برخی رسانه‌های کانادا موضع‌گیری وزارت خارجه این کشور را با توجه به نتیجه انتخابات ایران مناسب نمی‌دانستند و آن را موضعی افراطی و غیرواقع بینانه ارزیابی کردند. پس از این انتقادها روز پنجشنبه جان برد، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که به رای مردم ایران احترام می‌گذارد. بسیاری از ناظران سیاسی موضع‌گیری کانادا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را اقدامی ناپخته ارزیابی کرده بودند که با نتیجه انتخابات در ایران همخوانی ندارد. این دسته از ناظران این موضعگیری را در حالی که بسیاری از کشورهای غربی از نتیجه انتخابات در ایران به صورت محتاطانه استقبال کرده‌اند، تندروی دانسته‌اند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: