سهمیه‌های بنزین تابستانی امشب واریز می‌شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی تیر ماه خودروها بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت 24 امشب واریز می شود که این واریز حجم ذخایر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده توسط مردم در کارت ها را به حدود سه میلیارد لیتر افزایش می‌دهد.
 
از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران با رشدی حدود 6 درصدی به بیش از 68 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است که پیش بینی می شود با به پایان رسیدن فعالیت مدارس و دانشگاه ها، متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در فصل تابستان با جهش مصرفی بیشتری روبرو شود.
 
با وجود تعریف سناریوهای مختلفی قیمتی برای عرضه بنزین نیمه یارانه‌ای و آزاد اما سهمیه و قیمت بنزین خودروهای عمومی، شخصی و خدماتی تا پایان تابستان سالجاری تثبیت شد و از این رو 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی تیر ماه خودروها بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت 24 امشب واریز می شود.
 
از سوی دیگر تا پایان فصل تابستان اجرای تمامی سناریوهای افزایش قیمت و یا تغییر در سهمیه بنزین خودروها منتفی شده است و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سالجاری این فرآورده پرطرفدار نفتی در صورت تصویب مجلس و شورای نگهبان در قالب لایحه بودجه سال 92 با تغییرات جدید قیمتی روبرو شود.
 
از این رو برای خرداد ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می شود ضمن آنکه 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.
 
برای نخستین ماه فصل تابستان سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.
 
در همین حال با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت‌های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.
 
این در حالی است که همزمان با واریز سهمیه‌های بنزین تابستانی میزان بنزین ذخیره سازی شده 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت خودروها به حدود سه میلیارد لیتر افزایش می یابد که عملا این افزایش ذخیره بنزین کاهش فروش بنزین آزاد را به همراه دارد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: