گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران
تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

مسجد جامعی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا برای پذیرش وزارت ارشاد در دولت یازدهم به شما پیشنهاد داده شده است یا خیر، گفت: آقای روحانی در شرایط دشوار کار را آغاز کرده است و در برخی از حوزه‌ها مثل وضعیت اقتصادی که بارها اعلام کرده‌اند مشکلاتی را داریم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
 
وی اضافه کرد: شورای شهر می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند چرا که نشاط در شهر، بی‌تردید ارتباط مستقیمی با فرهنگ، هنر و سیمای شهری دارد که امیدواریم ارتباط نزدیک‌تری بین شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به وجود آید.
 
مسجد جامعی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان قصد دارند در دوره بعدی در شوراها ریاست آن را به عهده بگیرند یا خیر گفت: به هر حال ما نیز برنامه‌هایی را در این زمینه داریم و پیش‌بینی‌هایی نیز کرده‌ایم که احتمال دارد ریاست بعدی شوراها در دوره چهارم به عهده یک اصلاح‌طلب واگذار شود.
 
وی ادامه داد: ما بنا داریم در دوره چهارم شوراها جایگاه شورای شهر را به جایگاه اصلی آن برگردانیم و از شورای شهرداری در بیاوریم چرا که هم اکنون شورای شهر، شورای شهرداری است.  عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در قانون برنامه پنجم به مدیریت یکپارچه شهری تأکید شده است که یکی از برنامه‌های اصلی اصلاح‌طلبان توجه به مدیریت یکپارچه شهری است.
 
مسجد جامعی ادامه داد: نباید فعالیت شوراها را به سمت سیاسی‌بازی‌ها ببریم چرا که حوزه عمل شوراها حوزه اجتماعی است و نباید نگاه سیاسی به شوراها وجود داشته باشد.  وی ادامه داد: باید به مناطق اجتماعی در تهران توجه ویژه‌ای شود و تهران از خیابان انقلاب به بالا نیست و باید به مناطق مختلف آن برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.
 
مسجد جامعی افزود: نقاط مغفول در شهر تهران بسیار زیاد است که باید توجه شود که قطعاً جز سیاست‌های ما در دوره بعدی شوراها است.
 
وی تأکید کرد: در دوره سوم تلاش کردیم چیزی از مردم مخفی نماند و در تمام این موارد از جمله آلودگی هوا، پارازیت و بحث شورای محلات موارد را تک به تک به اطلاع شهروندان تهرانی رساند و این در حالی است که در دوره بعدی نیز به همین شیوه و به همین شکل ادامه خواهیم داد.
 
مسجد جامعی بیان داشت: زیباشناسی شهر تهران مسئله مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود ضمن اینکه انتخاب شهردار تهران یکی از برنامه‌های اصلی شورای چهارم است، شهردار تهران با نظر جمعی انتخاب خواهد شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آقای قالیباف در این چند سال اخیر تلاش‌های زیادی کرده است و در تاریخ تهران کارهایی به لحاظ شکلی و ساختاری و کالبدی انجام داده است و اینک باید با توجه به تحولات اخیر در تهران به سمت جلو گام‌های مؤثرتری را برداریم.
 
مسجد جامعی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که چرا نتایج آرای کاندیداهای شورای چهارم و منتخبین شهروندان تهرانی برای دوره بعد کمی دیر از سوی فرماندار اعلام شد گفت: در این خصوص بنده به آقای فرماندار صحبت کرده‌ام ضمن اینکه برخی از تخلفات و جابه‌جایی‌های رأی را نیز به وی اطلاع داده‌ام.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران نقش زنان در شهر را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کردیم تعداد زنان در شورای چهارم بیش از شورای سوم باشد که متأسفانه این امر محقق نشد ضمن اینکه باید از تلاش‌های خانم ابتکار در شورای سوم به لحاظ خدماتی که ارائه کرده است تقدیم کنم.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهردار آینده تهران گفت: گزینه‌هایی چون محسن هاشمی، قالیباف، نجفی، ابتکار و چند گزینه دیگر مدنظر است که با آغاز فعالیت رسمی شورای چهارم در این خصوص تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
 
مسجد جامعی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به عدم حضور حسن بیادی در شورای چهارم گفت: باید از زحمات بیادی نیز در این چند ساله قدردانی کرد چرا که بسیاری از پرونده‌ها را از جمله هزینه فاقد سند در دوران احمدی‌نژاد پیگیری کرده که اگر عمر شوراها را کوتاه نکند در ادامه فعالیت شورای سوم نتایج آن را اعلام خواهد کرد.
 
وی در ادامه در خصوص هزینه فاقد سند در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری گفت: در این خصوص حسن بیادی پیگیری‌های بسیاری کرد و به نتایجی رسید که ما از چمران خواستیم این موضوع را در صحن علنی مطرح کند که علی‌رغم درخواست‌های مکرر وی از مطرح کردن موضوع در شورا امتناع کرد.
 
مسجد جامعی در خصوص عملکرد شورای سوم گفت: شفافیت یکی از نکات برجسته شورای سوم است ضمن اینکه باید در شورای چهارم بحث نظارت را ساختارمند کنیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: باید از خدمات حسن بیادی، خسرو دانشجو، محمدعلی نجفی، معصومه ابتکار، حمزه شکیب که در دوره بعدی در شورا نیستند قدردانی کنم چرا که همه این افراد از دوستان قدیمی بنده در شورای سوم بودند.
 
گفتنی است در شورای شهر جدید مجموعه اصولگرایان در اکثریت قرار دارند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: