مرکز ابر رایانه دانشگاه تفرش افتتاح شد
تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، استاندار استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز در دانشگاه تفرش گفت: افتتاح مرکز ابر رایانه دانشگاه تفرش تحولی اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاه‌های استان مرکزی و کشور است.

" علی اکبر شعبانی فرد" با بیان این که دانشگاه تفرش با ایجاد این مرکز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه کشور پیوسته است افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان کشور می‌توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهیر معظم انقلاب در جهت نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولید مقالات علمی کشورمان نسبت به تولید مقاله در ترکیه افزایش یافته است که این امر سند افتخار کشور در حوزه علم و فن آوری با توجه به تحریم‌های صورت گرفته از سوی کشورهای اروپاپی در منطقه است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مرکز علاوه بر ایجاد تحول در امر آموزش و پژوهش بستری لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و کشورهای تازه استقلال یافته منطقه و بیداری اسلامی است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مرکز تنها مرکز پردازش های فوق سریع در استان مرکزی و ابزار بسیار قدرتمند در جهت پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراکز متعدد دانشگاه‌هایی است.

"احمد رضا ربانی" افزود: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می‌تواند حداکثر 3 میلیارد عمل در ثانیه پردازش نماید.

همچنین با حضور استاندار استان مرکزی ، کلنگ احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع وخانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع بر زمین زده شد.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: