قالیباف: آرامش را به اقتصاد بازمی‌گردانم
تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 7:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

قالیباف با بیان اینکه شعار واقعی "مرگ بر آمریکا" کار کردن است، تصریح کرد: اگر شعار دهیم و کار نکنیم، یعنی انجام وظیفه نکردیم.  
 
وی با طرح این سوال که چرا ما به فرهنگ جهاد و شهادت نیاز داریم، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های فرهنگ دوران دفاع مقدس این است که هیچ کس اول به فکر خودش نبود، ولی در حال حاضر این مسئله یکی از معضلات ماست و ما مدیران اول به فکر خودمان هستیم.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آن چیزی که ما را از کارکردن باز داشته اختلاف است، گفت: گرانی، بیکاری و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و دهها مشکل دیگر وجود دارد، ولی ما مشاهده می‌کنید که آن اتفاقات در مجلس رخ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب آن را خلاف شرع، قانون اخلاق دانستند که دل مردم را به درد آورد.
 
قالیباف با اشاره به منحل شدن شورای شهر اول در تهران اظهار داشت: ما می‌گوییم فرهنگ جهاد و شهادت نیاز امروز کشور است و منظور ما از این حرف این است که غفلت‌هایی در دوران دفاع مقدس مانند دروغ نگفتن، غیبت نکردن، اعتماد به هم و... وجود داشت. در آن دوران با تدبیر و معنویت کار را انجام می‌دادند و کارها با دقت مطالعه، عقلانیت و برنامه‌ریزی کار انجام می‌گرفت.  
 
وی با تاکید بر اینکه برای حفظ انقلاب و دفاع از خون شهدا و آرمانهای امام هیچ راهی جز خدمت صادقانه به مردم نداریم، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت به ما می‌گوید که آمار ندهیم و آن کار را که انجام می‌دهیم، در زندگی مردم خودش را نشان دهد. بنده شهردار تهران هستم و وقتی تهران بودم و وقتی در خیابانهای تهران راه می‌رویم، مردم می‌دانند که شهر تغییر کرده است.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در باورهای دینی ما این است که اگر می‌خواهیم رضای خدا را حفظ کنیم، باید رضایت مردم را جلب کنیم و نشانه رضایت خدا همین رضایت مردم است . زیرا مردم قصد و غرضی ندارند و اگر کار خوب را ببینید حتما از کار خوب تعریف می‌کنند.
 
قالیباف با تاکید بر اینکه ما مدیران باید حواسمان باشد که آه یتیم بلند نشود و دل‌شکسته‌ای نباشد، تصریح کرد: زیرا این مسایل پایه‌های حکومت را جابه‌جا می‌کند و ما باید جلو آن را بگیریم و به آن توجه کنیم.
 
وی با بیان اینکه در این مکان مقدس تعهد من به شما این است که با فرهنگ جهادی دوران دفاع مقدس به شما خدمت کنم، اظهار داشت: در کارهایی که تاکنون انجام دادم، قشر مستضعف و محروم در هر جایی که بودند، در اولویت قرار داشتند و قول می‌دهم تا اولویت را به قشر مستضعف و محروم بدهیم.
 
قالیباف با تاکید بر اینکه زمانی که کار را در تهران شروع کردم، قول دادم که اولویت را در مناطق محروم قرار دهم، گفت: البته رشد فعالیت‌ها در شمال شهر بسته و یا کمتر نشد، زیرا ما قبول نداریم یک جا را خراب کنید و جای دیگر را آباد کنید و از سوی دیگر نیز چون ما شهروند درجه یک و دو را قبول نداریم، نباید در مناطق محروم رفتار شهروند درجه دو داشته باشیم.  
 
وی  افزود: نباید یک جایی را خراب و یک جای دیگر را آباد، ولی جایی که خراب است را باید با سرعت بیشتر آباد کنیم.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اجرای خط 3 مترو در تهران گفت: عملیات اجرای خط 3 مترو از نیاوران شروع شده بود، ولی ما به جای اینکه از شمال به جنوب کار را انجام دهیم، از جنوب شهر کار را آغاز کردیم و فرق آن این بود که در جنوب شهر 3 سال زودتر به هدف می‌رسیدند.  
 
قالیباف ادامه داد: اساس کار ما این بود که کارها در جنوب شهر زودتر انجام شود، زیرا کارگر عزیز باید سر کار می‌رفت. از اسلامشهر به سر کار می‌رفت. هم زمان زیادی را در راه بود و هم باید هزینه‌های زیادی را صرف می‌کرد تا به محل کار برسد.  
 
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که که از عدالت نگوییم، زیرا مردم تحمل شنیدن حرف را ندارند و می‌خواهند آن را بچشند، افزود: وقتی بی‌آر‌تی را کشیدم خیلی‌ها اعتراض کردن،د ولی ما گفتیم طول این خیابان از عوارض مردم است، در نتیجه چرا باید زیر پای کسانی باشد که ماشین شخصی دارند و باید توده‌های مردم از آن استفاده کنند؛ براین اساس این مسئله را باید در نگاه ملی نیز داشته باشیم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: موضوعی که باید با روحیه جهادی بایستیم و آن را حل کنیم، مربوط به گرانی و اشتغال است که کانون خانواده‌ها را سخت کرده است و یک پدر در برابر خواسته‌های بحق جوانان خود احساس شرمندگی می‌کند.  
 
قالیباف با بیان اینکه ظرفیت کشور ما ظرفیتی است که این مشکلات را نداشته باشیم، تصریح کرد: نمی‌گویم تحریم‌ها برای ما مشکل به وجود نیاورده است، ولی مشکلات ما براساس تحریم‌ها نیست، بلکه مشکلات به دلیل سوءتدبیر است.  
 
وی با اشاره به اجرای اتوبان امام علی(ع) در تهران گفت: در مسیر اتوبان امام علی(ع) 12 هزار خانه برسر راه بود و 40 سال این پروژه مانده بود. جوانان آمدند کار را در 22 ماه کار را جمع کردند.
 
قالیباف با بیان اینکه با توجه به اینکه در حال حاضر مشکلات وجود دارد، ولی ما در شهرداری تهران مشکل اقتصادی نداشتیم، گفت: ما این مشکلات را پیش‌بینی کردیم و با همفکری صاحبنظران دست به دست هم دادیم و این مشکل حل شد. این توان به صورت چند برابری در کشور وجود دارد .  
 
وی باتاکید بر ا ینکه نباید امید را از دست دهیم، زیرا کشور ظرفیت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: قول می‌دهم ظرف دو سال نظم اقتصادی در کشور برقرار شود و هر کسی هر شغلی که دارد، احساس کند نظمی به اقتصاد داده شده است.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر توفیق خدمت داشته باشم، حتما این نظم و نسق را در حوزه اقتصادی به وجود می‌آورم و به بازار آرامش می‌دهم تا مردم آرامش پیدا کنند.
 
قالیباف افزود: آثار این مسائل باید در اشتغال باشد و معنای این حرف این است که مردم نظر بدهند، نه اینکه ما آمار دهیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد هستند در حوزه اقتصادی ضربه سنگینی بزنند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری طی 4، 5 سال گذشته با شعارهایی بر این موضوع تاکید کردند ولی متاسفانه در سالهای اخیر نسبت به مسائل اقتصادی غفلت شده است؛ البته هنوز دیر نشده است و ظرفیت و امکانات ما در کشور و منابع انسانی بسیار بالاست.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان تاکید کرد: ما نیازمند تلاش و مجاهدت با فرهنگ جهاد و شهادت و خدمت صادقانه به مردم هستیم.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: