پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: به دليل افزايش فشارها، نخواستم فردي مستبد به رأي باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سياسي مورد نظر رهبري معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفيق، خدمت به مردم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در ديدارهاي جداگانه با تعدادي از جوانان فعال سياسي و جمعي از اعضاي شوراي مركزي هماهنگي اصلاحات، تأسيس جمهوري اسلامي ايران مبتني بر قانون اسلام و مكتب اهل بيت‌(ع) را كه به رهبري امام راحل (ره) و حمايت روحانيت و همراهي توده‌هاي مردم شكل گرفت موهبتي الهي و نوعي اتمام حجت خداوند بر مردم ايران در مقطع بي‌نظير تاريخ تشيّع ذكر كرد و گفت: با تكيه بر اصول اسلامي و حضور همه جانبه مردم و نقش پررنگ آنان در صحنه‌هاي مختلف، تاكنون از بحران‌ها و فراز و نشيب‌هاي طبيعي و تحميلي داخلي و خارجي عبور كرده‌ايم.

وی در تحليل آسيب‌شناسي انقلاب اسلامي گفت: متأسفانه كساني كه در مبارزات دوران انقلاب سهمي نداشتند و حتي برخي از آنها مبارزه را حرام مي‌دانستند كه اسامي آنها نيز در تاريخ انقلاب محفوظ و شاخص‌ها، حرفها و مواضع آنها نيز مشخص است، امروز بعضي‌ مصادر را در دست گرفته‌اند وانقلابي‌نماها در لباس دين و با شعارهاي انقلابي، درصدد ايجاد انحراف در اهداف و آرمانهاي بلند امام راحل (ره) و مباني اسلامي هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد رد احراز صلاحيت‌ها، با اشاره به خيل عظيم درخواست و تقاضاها از سوي قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از وی براي حضور در عرصه اين دوره انتخابات گفت: از اقدام صحيح و صريحي كه انجام دادم كاملاً راضي و خداوند را شاكرم چون اين تصميم را براساس احساس وظيفه و رعايت مصالح و منافع نظام گرفتم و اينك در نزد خداوند، تاريخ و مردم فهيم و قدرشناس ايران شرمنده نيستم و اگر يكبار ديگر نيز به گذشته برگردم همين تصميم را خواهم گرفت.

هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: هرچند نگراني‌هايم باقي است ولي در نزد وجدان خود آسوده‌خاطرم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: همان زمان كه اصرارها براي حضورم در انتخابات زياد بود در پاسخ مي‌گفتم تمام موانع و اسراري را كه مي‌دانم نمي‌توانم بازگو كنم ولي به دليل افزايش فشارها، نخواستم فردي مستبد به رأي باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سياسي مورد نظر رهبري معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفيق، خدمت به مردم بود.

هاشمي‌ رفسنجاني با تشريح شرايط كشور و وضع نامساعد منطقه و اطراف ايران و تهديدها و تحريم‌هاي خارجي گفت: كشور در شرايط كنوني نياز به وحدت و انسجام و يكپارچگي دارد و نبايد دعواهاي سياسي و جناحي به تزلزل اراده مردم بيانجامد.

وی با اشاره به وضعيت كشورهاي سوريه، عراق و لبنان و برنامه‌هايي كه استكبار جهاني عليه كشورهاي اسلامي و منطقه دارد گفت: در حالي كه آمريكا، منافقين تروريست را از ليست سياه خارج و در كنار كاخ سفيد مورد حمايت قرار مي‌دهد، حزب‌ا.. لبنان را متهم به تروريسم مي‌كند و عليه جمهوري اسلامي ايران در حال توطئه‌هاي جديد است، ايشان گفت : بايد انقلاب و نظام اسلامي را حفظ و جلوي انحرافات را بگيريم.

در ابتداي هر يك از اين ديدارها، جمعي از حاضرين با تقدير و سپاس از اقدام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اجابت درخواست گروههاي مردمي و شخصيت‌هاي علمي و ديني كشور، تصميم وی را شجاعانه، ايثارگرانه، ارزشمند و توأم با تدبير و عقلانيت توصيف كردند.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: