نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم
تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب با تأكید بر اینكه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی كاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: "نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم".
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir حدود 16 سال پیش در ایام برگزاری انتخابات هفتمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود كه اولین ملاقات‌های اختصاصی نامزدهای انتخاباتی به‌صورت جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی انجام گرفت و رویه‌ای را بنا گذاشت كه به اقتضاء شرایط، افرادی از گروه‌ها و سلایق مختلف -كه خود را واجد صلاحیت برای ریاست قوه مجریه می‌دانند- قبل از حضور در عرصه‌ی انتخابات به درخواست خودشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌كنند و یا به‌صورت غیرحضوری تصمیم خود را به اطلاع ایشان می‌رسانند. اغلب این افراد ضمن اعلام تصمیم برای كاندیداتوری در انتخابات، به ارائه رئوس برنامه‌های خود برای حضور در این عرصه می‌پردازند.

رویه‌ی‌ ثابت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است كه پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نكاتی درباره‌ی مسائل كلان كشور در افق آینده می‌پردازند و با تأكید بر اینكه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی كاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند:
نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم.

اما گاهی اوقات در فرآیند رقابت‌های سیاسی، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی غیرواقعی و یا ناقص از این دیدارها صورت گرفته كه موجب بروز سوءتفاهم‌هایی میان مردم و رسانه‌ها می‌شود كه تبعات و پیامدهای نامناسبی در افكار عمومی جامعه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی كه به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند كه:

«مبادا كسى تصور كند كه رهبرى يك نظرى دارد كه برخلاف آنچه كه به عنوان نظر رسمى مطرح ميشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصين، آن نظر را منتقل ميكند كه اجراء كنند؛ مطلقاً چنين چيزى نيست. اگر كسى چنين تصور كند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه كبيره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همينى است كه صريحاً اعلام ميشود؛ همينى است كه من صريحاً اعلام ميكنم.» ۱۳۸۹/۰۵/۳۱

ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی كه آرام آرام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیك می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و... توصیه‌هایی بیان كرده و در آینده خواهند كرد؛ لذا به نقل قول‌هایی كه به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید توجه كرد و آن را ملاك تصمیم قرار داد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: