انجام پیوند بدون بخیه چشم برای نخستین ‌بار در منطقه
تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 1:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام جراحی پیوند بدون بخیه چشم با سنتو لیزر برای نخستین‌ بار در کشور و منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام پیوند بدون بخیه چشم برای نخستین ‌بار در منطقه

بهرام عین‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جراحی پیوند بدون بخیه چشم با «سنتو لیزر» با استفاده از یک لیزر مخصوص صورت می‌گیرد که اندازه آن یک میلیونیم نانو است و با یک برش در یک میلیونیم نانو انجام می‌‌شود که این برش را هیچ چاقوی جراحی قادر به انجام نیست.

وی افزود: در این عمل جراحی که به صورت کامل سرپایی است، بدون استفاده از بیهوشی با قطره بی‌حس کننده، کدورت‌هایی که در قرنیه وجود دارد از چشم اهداکننده به چشم گیرنده منتقل و با سنتو لیزر یک منطقه برداشته و جایگزین می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در این عمل یک لنز تماس گیرنده گذاشته می‌شود، گفت: این عمل جراحی یک روش ابداعی در کشور است که برای نخستین‌بار در منطقه و در کشور انجام می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری آموزش مداوم از راه دور برای پزشکان خبر داد و افزود: برای تمدید پروانه‌های پنج ساله مطب پزشکان، آنان نیاز به کسب امتیازات سالانه از طریق آموزش هستند. 

عین‌اللهی با اشاره اینکه پزشکان پیش از این امتیازات را با حضور در سمینارها کسب می‌کردند، بیان داشت: با تغییراتی که اعمال شد پزشکان بدون نیاز به مسافرت و حضور در سمینارها می‌توانند از طریق آموزش مداوم از راه دور توسط اینترنت امتیاز دریافت کنند.

وی، اطمینان از فراگیری آموزش را یکی از ویژگی‌های آموزش‌های مداوم از راه دور دانست و ابراز داشت: پزشکان باید خود را ملزم به آموزش مداوم بدانند تا این فراگیری مستمر در کشور نهادینه شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش از طریق تماشای فیلم جراحی آموزشی و پاسخ به سؤالات و همچنین تماشای برنامه‌های تلویزیون سلامت و پاسخ به سئوالات را از دیگر شیوه‌های آموزشی جدید و روش‌های کسب امتیاز برای تمدید پروانه مطب عنوان کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: