سه سناریو دولت پس از رد صلاحیت مشایی
تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این دولت یقین بداند دولت پایدار نخواهد بود و اطرافیان آن مطمئن باشند که به روزهای پایانی حضور در قدرت نزدیک شده اند و نمی تواند این حضور را برای چهار سال آینده تمدید کند گفت: اسفندیار رحیم مشایی، نامزد مورد حمایت دولت با اقدام انقلابی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد و امکان حضور در رقابت انتخاباتی را پیدا نخواهد کرد.
منصور حقیقت پور، نماینده اردبیل در مجلس با ابراز تاسف از ورود مستقیم دولت به عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با معرفی نامزد گفت: در طول دوران حیات انقلاب اسلامی این برای نخستین بار است که دولت به طور مستقیم با معرفی نامزد وارد عرصه انتخابات شده است که این اتفاق با مر قانون منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت بدعت بدی از دخالت در انتخابات را به جا گذاشته است گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات موظف است نقش و جایگاه مستقلی را بپذیرد تا تردیدهایی نسبت به بی طرفی دولت در برگزاری انتخابات ایجاد نشود و شائبه دخالت مجری در جریان برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

حقیقت پور افزود: با این حال حضور مستقیم دولت در رقابت انتخاباتی تضمینی در پیروزی نامزد منتخب و مورد حمایتش نخواهد بود چرا که اسفندیار رحیم مشایی با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان از امکان رقابت با سایر نامزدها محروم خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه درباره برنامه دولت احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی از سوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات گفت: دولت قطعا فکر پس از رد صلاحیت مشایی را هم کرده است و برای پس از رد صلاحیت مشایی سه برنامه و سناریو را پیش رو خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نخستین و محتمل ترین سناریویی که دولت احمدی نژاد پس از رد صلاحیت رحیم مشایی در دستور کار قرار خواهد داد تمرکز روی گزینه های دسته دوم است که در مهلت ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از آنها ثبت نام کرده اند تا به ترتیب در صورت نیاز هریک از نامزدهای نزدیک به دولت برگ دیگری رو کنند.

وی ادامه داد: با این حال در حال حاضر گزینه دسته دوم بعد از اسفندیار رحیم مشایی، محمد رضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی نژاد است که او نیز در آخرین ساعات مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نمانیده خود را راهی وزارت کشور کرد و به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حقیقت پور تصریح کرد: این در حالی است که فارغ از بحث صلاحیت محمد رضا رحیمی اینکه او نیز به احتمال فراوان به سرنوشت مشایی دچار خواهد شد، او حتی اقبال ناچیز و غیر تاثیرگذار مشایی را هم ندارد و نمی تواند نقش نماینده پیروز دولت در این دوره از انتخابات را بازی کند و به نوعی پرچم حامیان و گفتمان احمدی نژاد را بالا نگه دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هر چند این نکته را نیز نباید فراموش کرد که دولت احمدی نژاد تمام امکانات و ظرفیت های دولتی را به کار خواهند بست که نامزد مورد حمایتشان در این دوره از انتخابات بتواند بر رقبا غلبه کند غافل از آن که دیگر حنای آنها نزد مردم رنگی ندارد و مردم ولایت مدار دل خوشی نسبت به این جریان ندارند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: سناریو دومی که احتمالا دولت در صورت رد صلاحیت مشایی و یا سایر نامزدهای مورد حمایت در دستور کار قرار خواهد داد پیوند و ارتباط با یکی از جریان های سیاسی حاضر در این دوره از انتخابات با اخذ امتیاز ویژه خواهد بود.

وی افزود: تاکنون شواهد و قرائنی از این ائتلاف احتمالی دولت بروز پیدا کرده است هر چند هنوز برای اینکه با قطعیت درباره آن صحبت کرد زود است و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده و پس از اعلام فهرست تایید صلاحیت ها، دولت احمدی نژاد به سمت کدام یک از جریانات سیاسی سوق پیدا خواهد کرد.

حقیقت پور درباره آخرین سناریو احتمالی دولت در صورت رد صلاحیت مشایی گفت: استعفا و یا خانه نشینی احمدی نژاد و گرفتن مرخصی طولانی مدت تر یعنی تا پایان دوران حیات دولت دهم آخرین سناریوی است که ممکن است عملی و اجرایی شود.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به شناختی که نسبت به احمدی نژاد و همچنین رابطه او با مشایی وجود دارد که به رابطه مرید و مرادی معروف شده است، احتمال آنکه احمدی نژاد برای مشایی هر کاری بکند وجود دارد و رفتارهای او پس از رد صلاحیت مشایی چندان غیر منتظره نخواهد بود.

وی در خاتمه گفت: از این رو از یک سو با توجه به قابل پیش بینی بودن اقدامات احتمالی احمدی نژاد پس از رد صلاحیت مشایی و از سوی دیگر درایت و مدیریت مقام معظم رهبری، دولت نمی تواند هیچ نوع خللی در برگزاری انتخابات به وجود بیاورد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: