نتایج اولیه آزمون ارشد فردا اعلام می‌شود/نحوه گزینش اولیه داوطلبان
تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه ساعت 20 فردا یکشنبه اعلام می‌شود، گفت:‌ نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) را وارد کنند.

 

 

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی

 

توکلی با اشاره به تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در گزینش داوطلبان، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه و بر اساس نمرات علمی مکتسبه توسط هر داوطلب و با لحاظ شرایط و مقررات مصوب اعلام می‌شود.

 

وی افزود: نمره کل داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی یک سال بر اساس حداقل 75 درصد نمرات آزمون و حداکثر 25 درصد سوابق تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب محاسبه می‌شود، همچنین بار دیگر نمره کل داوطلبان بر اساس 100 درصد نمرات آزمون محاسبه می‌شود و ماکزیمم این دو نمره کل، ملاک گزینش داوطلب می‌باشد.

 

به گفته توکلی، برای داوطلبان غیرمشمول، احتساب سوابق تحصیلی، نمرات آزمون 100 درصد نمرات کل‌سازی خواهد بود.

 

 

انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در فردا

 

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز یکشنبه، گفت: این دفترچه که حاوی شرایط و ضوابط آزمون، سهمیه‌ها، توزیع ظرفیت، بومی‌گزینی و نواحی بومی، شرایط و ضوابط دانشجو در هر یک از گروه‌های آزمایشی، مقاطع تحصیلی، جنس پذیرش، نوبت پذیرش و سایر اطلاعات مورد نیاز است، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

 

آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد از سه‌شنبه

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه، افزود: داوطلبان می‌توانند کد رشته محل‌های انتخابی را تا روز شنبه 28 اردیبهشت به ترتیب اولویت علاقه در فرم الکترونیکی انتخاب رشته ثبت کنند.

 

وی افزود: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد توصیه می‌شود، ابتدا نسبت به دریافت و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مربوط به این دفترچه، اقدام و سپس کد رشته محل‌های مورد نظر خود را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

 

توکلی ادامه داد: انتخاب رشته توسط داوطلبان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، بنابراین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته هستند باید با توجه به نتایج مندرج در کارنامه، شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای شماره یک و دو آزمون مطالعه و در مدت زمان مذکور نبست به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

 

وی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی و در آزمون آنها شرکت‌ کرده‌اند، در صورتی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در هر دو یا سه گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته شوند، همانند سایر داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، منحصرا یک فرم انتخاب رشته خواهند داشت، بنابراین این دسته از داوطلبان باید کلیه کد رشته‌های مورد علاقه خود را از هر یک از گروه‌های آزمایشی مجاز به انتخاب رشته، انتخاب و بر اساس علاقه، در اولویت‌های مورد نظر در فرم انتخاب رشته درج کنند.

 

 

امکان انتخاب 100 رشته محل

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون مذکور در روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: داوطلبان مجاز می‌توانند ضمن مطالعه دقیق دفترچه و اطلاعیه‌های منتشره، حداکثر 100 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های امتحانی مجاز انتخاب کنند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: