این زن جعبه‌سیاه سلاح‌های‌شیمیایی در سوریه‌است+عکس
تاريخ : 13 / 2 / 1392برچسب:, | 9:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان ملل معتقد است این خبرنگار روسی یکی از شاهدانی است که موارد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را تایید می کند.
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند هفته قبل دولت سوریه اعلام کرد که تروریست های مخالف، در منطقه خان العسل واقع در اطراف شهر تاریخی حلب، از جنگ افزار شیمایی استفاده کرده و از سازمان ملل درخواست اعزام یک گروه حقیقت یاب کرد.

اما طبق معمول، رسانه های پرشمار غربی و عربی، تلاش کردند این موضوع را وارونه جلوه داده و اینگونه نشان دهند که دولت سوریه، عامل این موضوع بوده است.

اما اکنون مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از یک خبرنگار زن خواسته با پیوستن به تیم تجسس برای سلاح شیمیایی آن سازمان در سوریه، آن سازمان را در انجام ماموریتش یاری دهد.

سازمان ملل معتقد است این خبرنگار روسی به نام آناستازیا پوپووا یکی از شاهدانی است که موارد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را تایید می کند، لذا او باید با همکاری سازمان ملل مشخص کند که تاکنون چه نوع موادی در جنگ افزارهای بکار گرفته شده در منازعات داخلی سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.


نمایندگی روسیه در سازمان ملل چند روز قبل با ارائه گزارشی با عنوان نگاهی از درون به بحران سوریه به مشاهدات خانم پوپووا استناد کرد که طی هشت ماه حضورش به عنوان خبرنگار در جنگ های داخلی شاهد استفاده گروه های مخالف دولت از سلاح شیمیایی بوده است.

وی در مقر سازمان ملل فیلم کوتاهی را به نمایش در آورده بود که نشان می داد نیروهای مخالف بشار اسد در منطقه خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده کرده بودند. پوپووا در این فیلم مصاحبه هایی با شاهدان عینی، تیم پزشکی معالج قربانیان این حوادث و تیم های متخصص دانشگاه حلب انجام داده بود که کاملا این ادعا را ثابت می کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: