سازمان ملل دستگیری دیپلمات را رد کرد
تاريخ : 13 / 2 / 1392برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبر منتشره درباره بازداشت یکی از دیپلمات‌های نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل را رد شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، روابط عمومی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: هیچ یک از دیپلمات‌ها یا کارکنان شاغل در این نمایندگی بازداشت نگردیده است و معرفی فرد مذکور به عنوان یکی از دیپلمات‌های شاغل در این نمایندگی توسط برخی رسانه‌های خارجی صحت ندارد.

 

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اخیرا خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی را تایید کرد ولی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون خبر منتشره در برخی رسانه‌ها، به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

 

منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه کشورمان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ارشد ایران به نام باقر اسدی گفت: از آن‌جا که من در وزارت خارجه نیستم اطلاع دقیقی ندارم تا جایی که می‌دانم او (باقر اسدی) یک سابقه سی ساله در وزارت خارجه دارد و آخرین مسوولیت او هم معاون دبیرکل گروه هشت بود و در استانبول مستقر بوده است.

 

اما علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان هم گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیده‌ایم، سوءتفاهمی پیش آمده است که امیدواریم این سوءتفاهم برطرف شود.

 

وی ادامه داد: هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسوولیت خود را دارد، یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدواریم این امر صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد. ما آقای باقر اسدی را با توجه به شناختی که از او داریم، او را انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسیار درخشان می‌دانیم و ان‌شاءالله این سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادی ایشان به لطف الهی خواهیم بود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: