ثبت رکورد دریانوردی نظامی در نیروی دریایی ارتش
تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس از ثبت رکورد دریانوردی ناوگروه های ارتش در نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش مهر، امیردریادار حسین آزاد بعدازظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در سالن جلسات منطقه یکم نداجا برگزار شد، با بیان اینکه ارتش در کنار مردم و روحانیت به رهبری امام راحل رکن سوم پیروزی انقلاب اسلامی بود. بیان داشت: ارتش طی دو سال قبل از جنگ و هشت سال جنگ از آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی دفاع و حراست کرد.

وی اظهارداشت: منافقین پس از پیروزی انقلاب سعی در تخریب ارتش و نقش آن در پیروزی انقلاب داشتند که دامن زدن برخی از نخبگان در آن زمان فضای کشور را ملتهب کرد اما پیام تاریخی و تاثیرگذار امام راحل راه انحراف و توطئه های دشمنان نظام را بست.

دریادار آزاد با اعلام اینکه ارتش 700 شهید را در راه پیروزی انقلاب تقدیم کرده است، افزود: ارتش در تثبیت نظام و انقلاب نقش پررنگی داشت. با ورق زدن تاریخ مظلومیت ارتش در زمان انقلاب نمایان می شود.

فرمانده منطقه یکم نداجا خاطرنشان کرد: جنگ فیزیکی از زمان پیروزی انقلاب آغاز و تا پایان جنگ هشت ساله به طول انجامید و نیروهای مسلح توانستند با اعتقاد راسخ نیروهای ارتشی در مقابل تمامی حملات و دسیسه های دشمنان انقلاب بایستد و در این راه 48 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کند.

دریادار آزاد با اشاره به اینکه صدام در جنگ با ایران راهبرد سریع داشت در حالی که تهدیدات کره شمالی به آمریکا یک راهبرد فرسایشی است، اضافه کرد: صدام با اعلام جنگ بلافاصله اقدام به حمله کرد در حالی که کره شمالی تنها سعی در ایجاد یک جنگ روانی دارد.

وی اظهارداشت: رژیم بعثی اوایل آغاز جنگ تحمیلی در جنگ 34 روزه خرمشهر شکست خورده بود ولی باور و تثبیت شکست به صدام هشت سال به طول انجامید.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس معتقد است: دشمنان نظام پس از شکست سنگین در جنگ های فیزیکی روی به جنگ نرم آورد اما علیرغم آغاز جنگ 20 ساله و شکست در فنته سال 88 در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری باور شکست برای آنها سخت و دشوار است.

وی با بیان افزایش توان نظامی نیروهای مسلح نسبت به 30 سال گذشته، بیان داشت: نیروی دریایی ارتش طی سه سال حضور مستمر در دریا و آبهای آزاد توانست توان نظامی ایران را به تمامی جهانیان در عرصه دریا به نمایش بگذارد.

دریادار آزاد در پاسخ به سئوالی در مورد عملکرد ناوگروه های نداجا در آبهای آزاد با اظهار اینکه هزار و 500 کشتی تجاری و نفتی توسط ناوگروه های نداجا در اقیانوس هند و خلیج عدن اسکورت شده اند، افزود: 40 روز دریانوردی بدون پشتیبانی طی دهه های اخیر در نداجا بی سابقه بوده است و این امکان پذیر نیست مگر با توکل بر خدا و توان علمی و دانشگاهی کشور.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد الحاق ناوشکن "شهید پایندر" به ناوگان نظامی ارتش افزود: این ناوشکن به دست متخصصین علمی، دانشگاهی، صنعتی و با همکاری وزارت دفاع نوسازی و آماده الحاق است.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس گفت: این ناوشکن با حضور مسئولان کشور در هفته های آینده رسما وارد ناوگان نیروی دریایی ارتش خواهد شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: