اعلام جزئیات ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال
تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۹۲ از ۲۹ فروردین ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: اعلام جزئیات ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام از دارندگان اسناد سپرده گزاری حج تمتع که تا تاریخ 20 آبان ماه سال 84 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گزاری کرده اند، از 8 صبح روز پنجشنبه 29 فروردین 1392 برای تمامی استانها بجز استانهای تهران، قم، البرز، قزوین آغاز خواهد شد و ثبت نام در کاروانهای استان های مذکور از 8 صبح روز جمعه 30 فروردین 1392 انجام خواهد گرفت.

شرایط و نحوه تشرف سفر حج تمتع 1392

متقاضیان دارای اسناد 8 میلیون ریالی که تا تاریخ 31 فروردین ماه سال 78 در یکی از شعب بانک ملی ثبت نام کرده‌اند منوط به آنکه برابر مفاد فراخوان‌های مکرر سازمان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا مراجعه و نسبت به تبدیل سند خود به 10 میلیون ریال اقدام کرده باشند یا در مهلت باقیمانده نسبت به تبدیل سند خود اقدام کنند.

کلیه صاحبان اسناد 10 میلیون ریالی که تا تاریخ 20 آبان ماه سال 84 در یکی از شعب بانک ملی ثبت نام کرده اند.

کلیه افرادی که در سنوات گذشته با سند اولویت دار در کاروان‌ها ثبت نام کرده‌اند و به دلایلی مشرف نشده‌اند و اصل سند حج تمتع آنان از طریق مدیر کاروان به سازمان حج و زیارت تحویل شده است، منوط به آنکه ابتدا به منظور روشن شدن وضعیت بستانکاری خود به امور مالی حج و زیارت استان مراجعه کنند و سپس با دریافت مجوز و پایداری به بانک ملی مراجعه و نسبت به دریافت سند جدید 10 میلیون ریالی دارای اولویت تشرف اقدام کنند.

ثبت نام همزمان از ساعت 8 صبح روز جمعه 30 فروردین ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت هر یک از کاروان ها حداکثر تا یک هفته ادامه خواهد داشت، اگرچه ذخیره جا و ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، لیکن ناظران حج و زیارت بمنظور رعایت نظم در محل کاروان حضور خواهند یافت.

چنانچه در زمان تعیین شده، ظرفیت کاروانها تکمیل نشود، از متقاضیان دارای اولویت های بعدی دعوت بعمل خواهد آمد.

اصل و کپی قبض ودیعه گزاری حج تمتع، اصل شناسنامه به انضمام تصویر تمام صفحات آن،‌ اصل کارت ملی به انضمام تصویر آن و 2 قطعه عکس 4×6 مطابق عکس گذرنامه یا تصویری که 6 ماه از تاریخ آن نگذشته باشد از جمله مدارک جهت ثبت نام است.

روشهای ثبت نام

مراجعه حضوری متقاضی به کاروان که در این روش، شخص متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم ضمن مراجعه مستقیم به مدیران کاروان های ذکر شده در این اطلاعیه، نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

غیرحضوری( رزرو اینترنتی توسط متقاضی) که با مراجعه مستقیم متقاضی به آدرس http://haj92.haj.ir قابل انجام خواهد بود.

استفاده از گذرنامه بین المللی انفرادی

از آنجائیکه مقرر است در حج تمتع آتی نیز از گذرنامه بین المللی برای تشرف به حج تمتع استفاده خواهد شد و با توجه به شرایط خاص این سفر و به منظور سهولت اخذ روادید و برخی امور اجرایی حج ضروری است متقاضیان اقدام به اخذ گذرنامه انفرادی (حتی در صورت تشرف همزمان زوجین) کرده و گذرنامه معتبر خود را به مدیر کاروان مربوطه تحویل دهند و درغیر این صورت مدیر کاروان موظف است نسبت به حذف ایشان و پذیرش جایگزین با هماهنگی حج و زیارت استان البرز اقدام کند.

ضمناً اخذ گذرنامه و شرایط خروج از کشور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه و پرسنل نیروهای مسلح وفق ضوابط و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی و نیز اداره کل گذرنامه ناجا خواهد بود.

گذرنامه متقاضیان باید حداقل تا تاریخ 20 فروردین ماه سال 93 دارای اعتبار باشد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: