آل هاشم در محفل انس با قرآن در دانشگاه امام‌علی (ع): امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است/مهم عمل به «ق

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است، گفت: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

خبرگزاری فارس: امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است/مهم عمل به «قرآن» است

به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای ترویج فرهنگ و شعائر قرآنی، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم رشیدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان مشتاق قرآنی، در مسجد دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی با بیان اینکه قرآن از همه جهات مبارک است، اظهار امیداری کرد: انشالله جوانان ایران اسلامی، به ویژه کارکنان جوان نیروهای مسلح کشورمان، بیش از پیش با قرآن آشنا شده، در آن تدبر کرده و به مفاهیم آن جامعه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع دانشجویان قرآنی دانشگاه افسری امام علی(ع)، نبود هیچ شکی در قرآن، هدایت برای پرهیرگاری، عدم وجود هیچ ناراستی و کجی در قران، بیانگر همه چیز بودن، شکست‌ناپذیری، جداکننده حق از باطل، بیان‌کننده بهترین سخن‌ها، مایه هدایت مردم، اندرز برای متقین، بشارت برای مؤمنان، کتاب نور و آشکار، شفا و رحمت، کتاب خیر و کتاب آسان، را 14 ویژگی قرآن مجید دانست.

وی افزود: امروز باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که قرآن و فرهنگ قرآنی در آن حاکم است. حال آنکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن فقط در مجالس ختم خوانده شده و یا به عنوان جهیزیه در وسایل عروس و دامادها گذاشته می‌شد و موارد کوچک دیگر، اما امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن اشاره کرد که معظم‌له فرمودند «ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به خواست و نظر مقام عظمای ولایت مبنی بر عمل به قرآن اشاره کرد و افزود: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب ترجمه می‌‌خوانند،‌ خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش قرآن در پیروزی‌های به دست آمده رزمندگان حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، تعداد رزمندگان حزب‌الله بسیار کم بود، اما چون قرآن در دل آنها جای داشت، در مقابل هیمنه 60 ساله رژیم غاصب اسرائیل ایستاده و این رژیم جعلی را به ذلت کشاندند.

وی در پایان سخنانش از فرمانده، رئیس عقیدتی سیاسی، مسئول دارالقرآن و فرماندهان یگان‌های دانشگاه افسری امام‌علی(ع) نیروی زمینی که در جهت ارتقای درک و تدبر قرآنی دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز به تعدادی از دانشجویانی که به سؤالات قرآنی پاسخ دادند، هدایایی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: