صالحی: امیداوریم شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها باشیم
تاريخ : 13 / 12 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه کشورمان گفت که‌ با تمهیدات اندیشیده شده دستگاه دیپلماسی، امیدواریم که شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها باشیم.

خبرگزاری فارس: صالحی: امیداوریم شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت وزارت امور خارجه، علی‌اکبر صالحی امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری همایش معاونان، فرماندهان و روسای سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن سال گذشته ادعا می‌کرد که تحریم‌های فلج کننده برای ایران در راه است درحالی که به اذعان خودشان تاثیرات تحریم‌ها در ایران چندان موثر نبوده است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد:‌ اگر دشمن 100 دلار برای تحریم ما هزینه کرده، 10 دلار هم فایده و برداشت نداشته است.

وی اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده دستگاه دیپلماسی، امیدواریم شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها باشیم.

صالحی اقتصاد ایران را درون‌زا دانست و گفت : اقتصاد ایران، مانند اقتصاد آلمان که اقتصادی صادراتی است، نبوده و حجم تبادلات اقتصادی ما در حدود یک تریلیون دلار بر اساس قدرت خرید است.

وی آثار تحریم‌ها را در بخش دستیابی به ارز خارجی دانست و افزود: میزان درآمد ما از فروش نفت در حدود 100 میلیون دلار است که حداکثر در مقابل یک تریلیون دلاری که بر اساس قدرت خرید مردم است، 10 درصد را شامل می‌شود.

صالحی با بیان اینکه توانستیم بخش عمده‌ای از تحریم‌ها را خنثی کنیم، گفت: کشور ایران دارای 15همسایه آبی و خاکی است و چنین کشوری را به زحمت می‌توان تحریم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در شورای عالی امنیت ملی، مشغول تنظیم اسنادی هستیم که رسیدگی به امور مرزنشینان و ارائه تسهیلات برای ارتقای زندگی آنان را شامل می‌شود.

صالحی به ایجاد بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی کشور اشاره کرد و گفت: تعداد این بازارچه‌ها که در سال‌های اخیر ایجاد شده، قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی در خصوص حل مشکلات آبی و خاکی با همسایگان، تاکید کرد: در آینده نزدیک تمامی مشکلاتی که بین ایران و کشورهای همسایه در موضوعات آبی و خاکی وجود دارد حل خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: در حال حاضر در قرن 21 هستیم و نمی توان مرزها را مانند قرن 19 و 20 اداره کرد و باید به نقطه‌ای برسیم که مرزهای باز و آزاد باشد و تجارت آزاد در آن صورت بگیرد.

وی درباره علت حضور خود در همایش فرماندهان و معاونان مرزبانی استان‌های سراسر کشور'، اظهار داشت: تبادل نظر درباه مرزها و چگونگی اداره آن از اهداف این همایش است.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: بیشترین تعامل و همکاری وزارت خارجه با مرزبانی نیروی انتظامی است به عبارتی حلقه وصل وزارت امور خارجه با نیروهای مسلح است به طوری که استوارنامه فرماندهان مرزبانی از سوی وزارت امور خارجه دریافت می‌شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: