هشدار آیت‌الله مقتدایی به برخی جلسات خانگی بانوان
تاريخ : 20 / 11 / 1390برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پانا: مدیر حوزه‌های علمیه برادران ایران با انتقاد از طرح برخی مطالب باطل و انحرافی در بعضی از جلسات خانگی دینی بانوان گفت: لازم است بانوان فرهیخته طلبه، در این عرصه مقتدرانه وارد عمل شوند.

 آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به تلاش ارزشمند بانوان طلبه در نقاط مختلف کشور گفت: برخی از بانوان طلبه در هر محله و منطقه‌ای که زندگی می‌کنند مانند خورشید می‌درخشند و احکام، مسائل اعتقادی، علوم حدیث و امور تربیتی را به خانواده‌ها و دختران جوان می‌آموزند.

وی ورود بانوان طلبه به عرصه نگارش و پژوهش را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: گاهی یک مقاله‌ای که یک بانوی طلبه درباره حجاب می‌نویسد، تأثیرش از چند خطبه نمازجمعه بیشتر است.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران سراسر کشور حضور بانوان طلبه در کاروان‌های حج و مدارس آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته‌ است و هم‌اکنون نگاه آموزش و پرورش برای تأمین مبلغ و مربی به سوی حوزه‌های علمیه است و شایسته است تا بانوان طلبه حضور تبلیغی مناسبی را در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داشته باشد.

مقتدایی نسبت به برخی جلسات خانگی به ویژه در شهرهای بزرگ هشدار داد و گفت: در برخی جلسات زنانه، مطالب باطل و انحرافی مطرح می‌شود و حیله‌هایی را برای جذب مردم به کار می‌گیرند و سوء استفاده مالی می‌کنند، که لازم است بانوان فرهیخته طلبه، مقتدرانه وارد عمل شوند و چنین جلساتی را با طرح آموزه‌های ناب و صحیح از معارف اسلامی اداره کنند.

وی گفت: تحصیل دروس حوزوی، توفیقی الهی است و باید قدر این نعمت و توفیق را بدانیم.
بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه‌های
علمیه خواهران با اشاره به فعالیت این مدیریت تصریح کرد: مدیریت منطقه پنج شامل دو استان مازندران و گلستان می‌شود‌ که از سال 86 فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی افزود: تعداد دو هزار و 800 طلبه در 28 مدرسه علمیه زیر نظر مدیریت منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران به تحقیقات پایانی طلاب اشاره کرد و خاطر‌نشان‌ ساخت: تا کنون 700 تحقیق پایانی در سطح 2 توسط طلاب دفاع شده است.

وی ادامه داد: حدود 500 مدرسه از مدارس آموزش و پروش مازندران تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی این مدیریت هستند و خواهران طلبه در این مدارس به عنوان مبلغ فعالیت می‌کنند.
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: