استقبال مخابرات از اجاره‌نشين‌ها مشكل مستاجران تهراني براي دريافت اينترنت پرسرعت حل شد

آفتاب: مخابرات استان تهران در راستاي مشتري‌مداري و حمايت از مشتركان تلفن ثابت خود، طرحي به نام پيش‌پرداخت را به اجرا گذاشته كه به نفع اجاره‌نشينان است. 

اخيرا شاهد در دستور كار قرار گرفتن روشي ساده براي درخواست و دريافت اينترنت پرسرعت از سوي مخابرات استان تهران بوديم كه هرچند به عقيده كارشناسان كمي دير صورت گرفته اما اقدامي شايسته به شمار مي‌رود.

اين طرح كه از آن با عنوان PREPAID ياد مي‌شود طرحي در جهت امکان پيش پرداخت هزينه تلفن ثابت و اينترنت پرسرعت بر روي سامانه 1818 است به گونه‌اي كه اگر مشتركاني از تلفن ثابت و يا خطوط اينترنت پرسرعت مخابرات استان تهران به علت برخي مسافرت‌هاي ناگهاني و طولاني مدت قادر به پرداخت سر موعد كاركرد تلفن ثابت خود نيستند مي‌توانند از اين روش استفاده كرده و مباغي بيش از 100 هزار ريال را پيش پرداخت كنند.

يكي ديگر از چالش‌ها و معضلاتي كه در اجراي اين روش ديده و برطرف شده اين است كه تا قبل از اجرا، متقاضيان دريافت اينترنت پرسرعت مخابرات ملزم بودند كه مدارك شناسايي صاحب خط تلفن ثابت را به مخابرات ارائه دهند و حال اگر فردي منزلش اجاره‌اي بود و به تبع آن خط تلفنش نيز به نام مالك بود، بايد مداركي از قبيل اجاره‌نامه را نيز همراه مداركش به مخابرات ارائه مي‌داد.

البته موضوع به همين سادگي‌ها هم نبود و عده‌اي به دليل روابط آشنايي و دوستي كه داشتند بين خودشان اجاره‌نامه‌اي را نوشته و به امضا رسانيده بودند كه از نظر مخابرات وجهه معتبر و قانوني نداشت و به همين منظور درگير روند ديگري مي‌شدند كه مخابرات به آن‌ها پيشنهاد مي‌داد و آن تهيه مدارك شناسايي مالك خط بود كه اين هم مي‌توانست با در دسترس نبودن مالك اصلي، چرخه‌اي تمام نشدني را به وجود آورد كه در انتها با رسيدن به نتيجه عدم ارائه مدارك خواسته شده، خط اينترنت پرسرعت براي متقاضي راه‌اندازي نمي‌شد.

خوشبختانه ‌با طرح PREPAID (پيش‌پرداخت)، متقاضيان اينترنت پرسرعت ديگر اجباري به رعايت برخي روال‌هاي تعبيه شده در پيش نيازهاي دريافت پورت پرسرعت ندارند.

در اين طرح متقاضيان تنها مي‌توانند بسته به نياز خود اقدام به دريافت پورت پرسرعت كنند و برروي خط تلفني كه به نام ديگري است با ارائه مدارك اصلي و كپي خود اينترنت پرسرعت دريافت كنند.

عرب - مدير کل امور مالي شرکت مخابرات استان تهران - در اين باره گفت: مشترکين مذکور بايد براي خريد يک پورت اينترنت پرسرعت حداقل نسبت به پيش پرداخت 200 هزار ريال براي سرعت 128 کيلو بايت، 250 هزار ريال براي سرعت 256 کيلو بايت و 400 هزار ريال براي سرعت 512 کيلو بايت اقدام کنند و مراکز مخابراتي نيز موظفند با رعايت ضوابط قانوني قبلي بدون نياز به اجاره نامه اقدام به برقراري سرويس براي متقاضيان کنند.

وي همچنين گفت: در صورت پرداخت قبوض ماهيانه کارکرد تلفن ثابت و يا اينترنت پرسرعت مبلغ پيش پرداخت واريز شده در قبض مشترک باقي مانده و ارتباط مشترک به صورت مستمر برقرار خواهد بود.

فرد متقاضي براي راه‌اندازي بايد مدراكي از قبيل كپي شناسنامه و كارت ملي خود را به همراه اصل آن‌ها به مركز مخابراتي مربوطه ارائه كند و مبلغ اوليه 200 هزار ريال را نيز پرداخت مي‌كند تا سيكل رسيدگي به تقاضا آغاز شده و مراحل انجام كار طي شود.

سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت طبق تعرفه ثابت مخابرات كه براساس ضوابط رگولاتوري است، اتخاذ شده و هر دو ماه يكبار برروي قبض تلفن به صورت تفكيك شده از تلفن ثابت اعمال مي‌شود تا كاربران بتوانند به آسودگي سرويس خود را شارژ كنند كه البته هر زمان هم مايل به استفاده از پورت خود نبودند مي‌توانند درخواست آزادسازي پورت را به مركز مربوطه ارائه كنند.

به گزارش ایسنا،البته بايد دانست كه سرويس‌هاي با پهناي باند بالاتر از 128 كيلوبيت بر ثانيه طبق قوانين، تنها به اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها، دانشجويان كارشناسي ارشد، وكلا، پزشكان و اساتيد دانشگاه‌ها تعلق مي‌گيرد و پهناي باند بالاتر از 512 كيلوبيت بر ثانيه نيز مخصوص خبرگزاري‌ها و شركت‌هاي بزرگ خواهد بود كه بر روي مجوز فعاليت آن‌ها ارائه خواهد شد.
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: