کمردرد در کودکان را جدی بگیرید
تاريخ : 29 / 10 / 1391برچسب:, | 3:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی یادآور شد: کمردرد در کودکان در سنین 10 سالگی به بالا بیشتر اتفاق می‌افتد که باید جدی گرفته شود و به موقع نیز درمان شود.
کودکان هم همانند بزرگسالان به کمر درد مبتلا می شوند که این مشکل در کودکان به مراتب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است علل آن مورد بررسی قرار بگیرد.

دکتر مسعود فاخری، ارتوپد در گفتگو با اشگاه خبرنگاران در خصوص علل کمردرد در کودکان گفت: علل کمردرد در کودکان با بزرگسالان تفاوت دارد چرا که کمردرد بیشتر به دلیل بروز آرتروز و سختی کار است اما در کودکان شایع ترین علت ایجاد کمردرد ضربه های ورزشی است.

وی ادامه داد: در درجات بعدی عفونت ها و تومورها نیز باعث ایجاد کمردرد می‌شود که لازم است هر یک از این موارد توسط پزشک متخصص بررسی و مشخص شود.

فاخری افزود: کمردرد در کودکان جنبه ارثی ندارد و تنها برخی اختلالات همچون کجی ستون فقرات می‌تواند به ژنتیک مربوط باشد.

وی یادآور شد: کمردرد در کودکان در سنین 10 سالگی به بالا بیشتر اتفاق می‌افتد که باید جدی گرفته شود و به موقع نیز درمان شود.

فاخری با اشاره به این که یکی از علل بروز کمردرد عفونت است گفت: عفونت ها از جاهای دیگر بدن سرایت می‌کند به عنوان مثال عفونت های دندانی، عفونت مثانه و روده می‌تواند منجر به کمردرد شود به طوری که در این شرایط میکروب در جریان خون پخش می‌شود و کنار دیسک می نشیند و منجر به کمردرد می شود.

وی با بیان این که این نوع کمردرد در کشورمان خیلی شیوع ندارد تصریح کرد: در برخی مناطق محروم به دلیل سو تغذیه و فقر بهداشتی ممکن است کودکان به علت عفونت دچار کمردرد شوند.

فاخری در خصوص راههای درمان کمردرد اذعان داشت: درمان کمر درد به علت آن بستگی دارد که باید تشخیص داده شود.

وی در ادامه گفت: در صورتیکه کمردرد به دلیل ضربه و حوادث ورزشی باشد درمان آن استراحت، فیزیوتراپی و محدود کردن ورزش است و در صورتی که علت کمر درد عفونت باشد لازم است درمان لازم صورت پذیرد و اگر کمردرد به دلیل وجود تومور باشد عمل جراحی انجام می شود که این موارد از طریق عکسبرداری و MRI قابل تشخیص است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمردرد در کودکان در بین دختران و پسران به یک اندازه شیوع دارد اما انحراف ستون فقرات به دلیل نامعلوم 6 تا 7 برابر در دختران بیشتر است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: