عشق 20 ساله؛ سرباز نروژي را شيعه كرد
تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 6:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"راگنار" جوان نروژي که در سال 1981ميلادي در قالب نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل (يونيفل) مستقر در جنوب به اين کشور آمده بود، در دوران مأموريت خود با "نجاح هاشم" دختر شيعي ساکن روستاي "...تبنين" در جنوب آشنا مي شود.
 
به گزارش ايران آباد به نقل از منابع لبناني؛ اين سرباز نروژي سال‌هاي طولاني را در کنار خانواده نجاح سپري کرد ولي زماني فرا رسيد که مي‌بايست به کشورش نروژ باز مي‌گشت. او که درک کرده بود كه قادر به تأمين زندگي و ازدواج با نجاح نيست لذا تصميم گرفت رابطه خود را با نجاح قطع کند و به کشورش بازگردد.
 
راگنار بعدها فهميد که پدرش که چندان از ايجاد رابطه پسرش با يک دختر شيعي جنوب لبنان راضي نبوده، از مسئول وي در يونيفل خواسته بود، او را به نروژ بازگرداند. اين قطع رابطه که 15 سال به طول انجاميد، سرانجام با بازگشت راگنار به لبنان از سر گرفته شد و عشق بيست ساله اين نظامي نروژي دوباره زنده شد.
 
راگنار تصميم گرفت اسلام آورده و مذهب تشيع را اختيار كند تا بدين ترتيب عشق بيست ساله خود را از دست ندهد؛ اين تصميم با استقبال خانواده نجاح و خويشاوندان وي روبرو شد.
 
نجاح هاشم قبل از ازدواج درباره نظر پدرش با ازدواج وي با يک جوان خارجي و غير مسلمان گفت: مدت زمان زيادي طول کشيد که پدرم با ازدواج من موافقت کند ولي او مي‌خواست من با مردي شيعي و لبناني ازدواج کنم.
 
وي ادامه داد: هنگامي که آشنايان و اقوام از وجود رابطه من با يک سرباز خارجي با هدف ازدواج، استقبال کردند؛ پدرم نيز راضي به ادامه رابطه ما شد.         
 
"تميور غوکسل" که به عنوان مشاور در نيروهاي يونيفل در جنوب لبنان در دهه هاي 80 و 70 ميلادي مشغول به خدمت بود، درباره ايجاد اين نوع رابطه‌هاي عاشقانه ميان سربازان يونيفل و ساکنان محلي مناطق جنوب لبنان گفت: اينگونه رابطه‌ها اتفاق افتاده ولي زياد رايج نشده است و من داستان‌هايي درباره سربازان نروژي که با دختران ساکن در منطقه مأموريت خود ازدواج کرده‌اند؛ به خاطر دارم و الان اين خانواده‌ها در نروژ زندگي مي‌کنند.  



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: