مراسم گرامیداشت
تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت "19 بهمن، روز نیروی هوایی" به همت آشیانه جمهوری اسلامی ایران و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار گرجی‌زاده رئیس سپاه حفاظت هواپیمایی و امیر تورج دهقانی زنگنه فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد.

امیر دهقانی‌زنگنه طی سخنانی در این مراسم گفت: روز 12 بهمن، روز ورود امام(ره) به میهن، روز پرافتخاری برای نیروی هوایی است و تا مدت‌ها پرسنل نیروی هوایی مسئولیت حفاظت جان حضرت امام(ره) در مدرسه رفاه را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به بیعت همافران در روز 19 بهمن با امام (ره) اظهار داشت: امروز آمده‌ایم آن بیعتی که در آن روز با امام (ره) بستیم و جوانان زیادی را در آن راه تقدیم کردیم، را به یاد آوریم و مجددا اعلام کنیم اگر درخت تنومند انقلاب نیاز به آبیاری با خون ما دارد، همگی جان ناقابل خود را فدای امام خامنه‌ای کنیم.

فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی هوایی پیشرو در خودکفایی در تمام سطوح کشور و نیروهای مسلح بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این نیرو فرمودند: خیلی از آرزوهای خودم را در نیروی هوایی برآورده شده می‌بینم.

دهقانی زنگنه در پایان در خصوص راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: هر چه راهپیمایی 22 بهمن پرشورتر برگزار شود، دشمن بیش از پیش عصبانی می‌شود.

در ادامه این مراسم امیر برات‌پور از خلبانان نیروی هوایی ارتش و فرمانده عملیات حمله به اچ 3 طی سخنانی اظهار داشت: نیروی هوایی قبل از آمدن امام(ره) به کشور هم پرسنل انقلابی داشت و همه پشتیبان انقلاب بودند.

وی با اشاره به زمان ورود امام به کشور گفت: هنگامی که هواپیمای ایشان وارد فضای کشور شد، دو فروند جنگده F4 هواپیمای ایشان را اسکورت کردند تا مبادا دشمنان و عراق بخواهد مشکلی ایجاد کند.

برات‌پور در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی تصریح کرد: قبل از اینکه در روز 31 شهریور جنگ به طور رسمی آغاز شود، جنگ نیروی هوایی از اوایل شهریورماه شروع شده بود و ما آمادگی داشتیم. زیرا در آن زمان حمله‌هایی به مرزهای ایران صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اولین عملیات‌‌های ما قبل از شروع جنگ بمباران جاده قصر شیرین به سومار بود که توسط نیروهای بعثی تصرف شده بود و ما 6 فروند هواپیما را به این ماموریت اعزام کردیم.

برات‌پور با بیان اینکه نیروی هوایی به خوبی در جنگ ظاهر شد، گفت: ما قبل از جنگ 57 فروند جنگنده F4 داشتیم که با تلاش‌هایی که صورت گرفت در روز اول جنگ همه این 57 فروند آماده پرواز بودند. ما در برخی روزهای دفاع مقدس 300 الی 400 سورتی پرواز داشتیم.

در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: انقلاب امانت بزرگی در دست ماست و از خدا می‌خواهیم امانتدار خوبی باشیم و آن را به خوبی به نسل آینده تحویل دهیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: لحظه شناسی و لحظه نشناسی در تاریخ بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، خصوصا در تاریخ اسلام. آنهایی توانستند موفق باشند که به درستی لحظات را تشخیص دادند و به خوبی تصمیم گرفتند.

شهردار تهران در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های نیروی هوایی ارتش این بود که به درستی لحظه شناسی کرد و دین خود را به امام (ره)، انقلاب،کشور و اسلام ادا کرد.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: